عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به نقش گردشگران فرهنگي ورودي به كشور، تصريح كرد: عشاير با تنوع و اصالت آداب و رسومشان گلچين و ويترين بسيار خوبي از داشته هاي ايران اسلامي براي معرفي به گردشگران فرهنگي سراسر دنيا محسوب مي شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت الاسلام محمد باقري بنابي در حاشيه بازديد از غرفه هاي آذربايجان شرقي در جشنواره ملي صداي عشاير افزود: ايران به اقتضاي فرهنگ ايراني- اسلامي و ارزش‌هاي بومي خود مي تواند برنامه ريزي ويژه‌اي در «گردشگري فرهنگي» داشته باشد.

وي با بيان اينكه عشاير در دنياي ماشيني امروز توانسته اند اصالت آداب و رسوم خود را تا حد زيادي حفظ كنند، يادآور شد: با توجه به اينكه گردشگران فرهنگي درصد بالايي از آمار گردشگري دنيا را تشكيل مي دهد، مي توان از ظرفيت عشاير كشور و آداب و رسومشان براي جذب اين گردشگران استفاده كرد.

بنابي ورود گردشگران خارجي با عنوان گردشگري فرهنگي را همچنين پلي براي انتقال دانش، فرهنگ، هنر و مباني ديني اقوام ايراني به مردم كشورهاي ديگر عنوان كرد.

نماينده مردم بناب در مجلس تلاش برنامه ريزان و مديران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را در برپايي چنين جشنواره هايي قابل تقدير دانست و افزود: چنين فرصت هاي جشنواره اي و نمايشگاهي نيز خود مي توانند عاملي براي ترغيب گردشگران و علاقه مندان براي بازديد فضاي واقعي و ملموس زندگي عشاير باشند.

بنابي همچنين با اشاره به جلوه هاي بي شمار زندگي در طبيعت عشاير آذربايجان شرقي، خاطرنشان كرد: اقدامات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در راستاي تمركز بر توانمندي هاي عشاير اين استان براي جذب گردشگر علاوه بر رونق صنعت گردشگري، حمايت از عشاير را از طريق فروش محصولات صنايع دستيشان نيز به دنبال داشته است./س

برچسب ها: عشایر ، گلچینی ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.