آذربایجان شرقی با کسب عنوان استان برتر در بین شرکت کنندگان جشنواره ملی صدای عشایر، از سوی هیئت داوری ستاد برگزاری مورد تجلیل وتقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، طبق ارزیابی های انجام گرفته، میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به دلیل ارائه کاملی از توانمندی های عشایر، فرهنگ و آداب و رسوم ، جلوه های زندگی و فرهنگ عشایری ، صنایع دستی و میراث معنوی عشایر توانست رتبه برتر جشنواره صدای عشایر را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد ولوح تقدیر و تندیس ویژه این جشنواره به مهندس تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان اهدا شد .

یادآور می شود، غرفه ها و برنامه های آذربایجان شرقی در سالن 40 A در طول برگزاری این جشنواره، با استقبال چشمگير و قابل توجهی از پایتخت نشینان و بازدیدکنندگان روبرو شده بود.

موسيقي محلي و عاشیقی، حركات نمايشي و آييني، بازی های محلی و بومی، آداب و رسوم، آيين ها و جشن ها و نمايش هاي آييني عشاير استان، از جمله برنامه های اجرا شده در چادرها و غرفه هاي برپا شده آذربايجان شرقي به شمار می رفت.

همچنین نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی و دست بافته ها، البسه و پوشاك محلي و نیز غذاهاي محلي عشاير آذربایجان شرقی در جشنواره صدای عشایر توجه و تحسين بازديد كنندگان را به دنبال داشت.

لازم به ذکر است، آذربايجان شرقي داراي 14 هزار خانوار عشايري است كه گلچيني از آنها با برپايي آلاچيق ها، چادرها و برپايي نمادين آيين هاي مختلف سنتي عزاداري و عروسي به معرفي آداب و سنن خود در جشنواره ملی صدای عشایر پرداختند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.