عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اظهارات میر تاج الدینی مبنی برتطبیق مجلس با شرایط دولت گفت:ارائه بودجه چند دوازدهم وظیفه دولت در شرایط فعلی است و نمی تواند با اظهارات فرافکنانه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنندواین قوه مجریه است که باید خود را با قوه مقننه تطبیق دهد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، به نقل ازخبرگزاری مجلس موسی الرضا ثروتی گفت: ارائه بودجه چند دوازدهم وظیفه دولت در شرایط فعلی است و نمی تواند با اظهارات فرافکنانه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، سلقمان و مانه در مجلس شورای اسلامی افزود: نیمه آذرماه زمان قانونی ارائه بودجه است و دولت بیش از دو ماه از زمان قانونی خود دير کرده و با توجه به این دير کرد قابل توجه باید در جبران کوتاهی خود لایحه چند دوازدهم را ارائه کند.

ثروتی با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر لزوم ارائه لایحه چند دوازدهم در صورت دير کرد در زمان ارائه لایحه بودجه گفت: در آیین نامه داخلی مجلس تاکید شده است که دولت در صورتی که در زمان مقرر شده یعنی نیمه آذرماه لایحه بودجه کل کشور را به مجلس ارائه نکند، باید در زمان ارائه لایحه بودجه بعد از نیمه آذر، لایحه بودجه چند دوازدهم را ارائه دهد.

ثروتی با انتقاد از اظهارات محمدرضا میرتاج الدینی، مبنی بر این که مجلس باید خود را با دولت تطبیق دهد، گفت:لازم به ذکر است که دولت مجری امور است و باید آنچه توسط مجلس تصویب می شود اجرا کند و در حقیقت این دولت است که باید خود را با شرایط مجلس تطبیق دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هم چنین تصریح کرد:مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که مجلس کار ریل گذاری انجام می دهد و دولت باید در داخل این ریل ها حرکت کند و دولت باید بیش از این به این فرمایش توجه داشته باشد.

محمدرضامیرتاج الدینی، معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی در اظهارات خود مطرح کرده است که دولت به هیچ عنوان همراه با لایحه بودجه سالانه، لایحه بودجه چنددوازدهم ارائه نمی کند و مجلس باید خود را با شرایط دولت تطبیق داده و در ۴۵ روز بررسی لایحه بودجه را به اتمام برساند تا نیازی به لایحه بودجه چنددوازدهم نباشد./ب

برچسب ها: دولت ، بودجه ، ارائه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.