عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش برای ارتقای یکی از بخش‌های پرجمعیت آمل به شهرستانی مستقل هستیم که البته این مسئله را در مازندران نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا شامگاه جمعه در آئین افتتاح بخش دشت‌سر به عنوان پنجمین بخش شهرستان آمل بیان داشت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود به مردم ایران اعتبار، هویت و عزت بخشید و به برکت آن امروزه ایران اسلامی جزو کشورهای شاخص دنیا در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، سیاسی و نظامی است. 

وی افزود: در نگاهی به تاریخچه قبل از انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که تبدیل روستاها به بخش و همچنین تبدیل بخش به شهر در زمان طاغوت و نظام ستمشاهی پهلوی امری محال و غیرممکن بود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ارتقا علاوه بر هزینه هنگفت میلیاردی و اقتصادی، بار سنگین سیاسی برای نظام شاهنشاهی داشت و آنها نمی‌خواستند با ارتقای تصمیمات اقلیمی و تقسیمات کشوری مردم به درجات بالاتری صعود کنند، زیرا می‌ترسیدند همان مردم مزاحمت‌هایی برایشان ایجاد کنند.  

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایجاد بخش و افتتاح آن با هزینه‌های میلیاردی همراه است، گفت: در مدت زمان کوتاهی علاوه بر بهره‌مندی آمل به سه بخش مرکزی، لاریجان و دابودشت، دو بخش امامزاده عبدالله و دشت‌سر نیز برای رفاه حال مردم ایجاد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم بخش دشت‌سر حتی این شایستگی را دارند که به شهرستان نیز ارتقا یابند، اذعان داشت: البته باید به خواسته‌های مردم با این جابه‌جایی با دقت رسیدگی شده و برابر قانون پاسخگویی انجام شود./ج1

برچسب ها: کمیسیون ، شورا ، محاسبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.