استاندار اردبیل گفت: ورود گندم آلوده و درجه پایین به استان اردبیل شایعه است چرا که در این زمینه تصمیم‌گیری‌ها به صورت متمرکز و کشوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و در بیان برخی از مسائل ملی و منطقه‌ای افزود: با توجه به اینکه گندم از اقلام استراتژیک کشور است و خرید و ذخیره‌سازی و توزیع آن با سیاست‌گذاری متمرکز انجام می‌شود به طوری که حتی بخش خصوصی نیز در فعالیت خود باید تابع قوانین و مقرراتی باشد لذا مدیریت و اعمال برنامه‌ریزی در این حوزه به صورت کشوری انجام شده و ما دخالتی در این زمینه نداریم.

وی گفت: گاه مشاهده می‌شود به دلیل پر بودن انبار‌ها و سیلو‌ها گندم استان اردبیل به استان‌های همجوار رفته و یا از بندر‌عباس گندمی به استان حمل می‌شود که این کارها بر اساس برنامه‌ریزی متمرکز کشوری و ارزیابی نیاز کشور انجام می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین افزود: شایعه شده گندم آلوده و یا بی‌کیفیت وارد استان شده در حالی که تاکنون چنین گزارشی به ما نرسیده است و قطعاً کیفیت نان پخته شده این موضوع را نشان نمی‌دهد که انتظار داریم عده‌ای با شایعه‌سازی فضای جامعه را ملتهب نکنند.

نیکزاد در ادامه گفت: بنده به همراه هفت نماینده استان قرار است برای بالا رفتن تخصیص‌های اعتباری استان به دیدار مرادی معاون راهبردی رئیس جمهور برویم تا همانند استان‌هایی که از تخصیص‌های مناسب برخوردار هستند تخصیص اعتبارات به این استان نیز ارتقا یابد./س

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گندم ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.