نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه مشکل آب در همدان جدی است ، گفت : تامین آب همدان از سد تالوار زنجان 70کیلومتر لوله گذاری شده و 40کیلومتر باقی مانده با تامین و تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار انجام و بحران آب حل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ کارخانه ای در گفتگویی با بیان اینکه 90میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است و تخصیص 30 میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری و اقدام است ، افزود : با تزریق اعتبارات به این طرح بزرگ ، می توان به بهره برداری از طرح آب رسانی از سدتالوار زنجان به همدان در سال آینده امیدوار بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون سالانه آب تنها سد همدان یعنی سد اکباتان 36میلیون متر مکعب  و مصرف مردم 34میلیون مترمکعب است ، خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه سالانه 40 هزار مصرف کننده به مصرف کنندگان اضافه می شود ، اگر همدان به اجرای طرح آبرسانی اقدام نکند تا دوسال آینده با بحران کم آبی مواجه خواهد شد.
وی به مشکلات آب کشاورزی فامنین اشاره و گفت : در 4 مرحله طرح تغییر سیستم خنک کننده از تر به خشک نیروگاه شهید مفتح اجرا خواهد شد که برای راه اندازی این طرح و اجرای همه مراحل 300 میلیارد تومان اعتبار نیز است .
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای سلامی گفت : اگر مرحله اول طرح اجرا شود 8چاه از 24 چاه از مدار خارج می شود و به تدریج مشکلات تامین آب کشاورزی این منطقه حل می شود.
وی اضافه کرد : ایران در میزان بارندگی یک سوم میانگین جهان است و در تبخیر آب 3 برابر میانگین جهانی است و برای همین ایجاد سد در کشور ضروری است .
کارخانه ای تصریح کرد : اکنون 200 سد در کشور وجود دارد و 125 سد در حال ساخت است که پیش از انقلاب تنها دوسد در کشور وجود داشت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.