معاون اول قوه قضاییه گفت :حضرت امام خميني (ره) توانست اثبات كند كه دين مي تواند در جامعه حكومت كند و اين نگاه امام به حكومت و جامعه حتي مورد تمسخر برخي روشنفكران كه به دين با ديد سكولار نگاه مي كردند قرار گرفت.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسي با حضور در حرم مطهر رضوی جمله مشهورحضرت امام خميني (ره) مبنی بر اینکه "عالم محضر خداست، در محضر خدا معصيت نكنيد" را زيربناي تفكر امام برشمرد و يادآور شد : امام به ملت و مردم ايران اعتماد به نفس را در راستاي اتكا به قدرت خدا بخشيد، قدرتي كه هيچ قوايي توان مقابله با آن را ندارد.
وي حركت هاي انقلابی صورت گرفته در منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران در 30 سال قبل دانست و تصريح كرد : در همه اين حركت‌ها خواسته مردم، با اسلامی زندگي كردن است همان چيزي كه سه دهه پيش در ايران رخ داد.
رئيسي با اشاره به اقداماتي که در جهت رویارویی با انقلابی که در حال رخ دادن در کشورهای‌ منطقه است، اظهار داشت : همه اين اقدامات و مشابه آنها در اوايل انقلاب اسلامي ايران نيز روي داد كه با بصريت هوشيارانه امام خميني (ره) و بعد از وي مقام معظم رهبري خنثي شد./ع

برچسب ها: امام ، حکومت ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.