به مناسبت دهه فجر، 200 طرح عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی از سوی شهرداری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این شهر اظهار داشت: از طرح‌های در دست اجرای شهرداری این شهر، سه طرح عمرانی دریاچه بند انحرافی چنارراهدار، بوستان و تقاطع غیرهمسطح رضوان امروز به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: دریاچه بند انحرافی چنارراهدار در فاز نخست به مساحت شش هزار متر مربع با هدف کنترل سیلاب و رسوبات انحرافی و انتقال آب رودخانه به کانال آبرسانی، تأمین آب مورد نیاز آبیاری پارک واقع در این منطقه و ایجاد دریاچه تفریحی در راستای پدید آوردن اکوتوریسم موضعی اجرا شده است.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: برای ایجاد منطقه گردشگری، در کنار دریاچه چنارراهدار، اقدام به احداث پارک با امکانات تله‌کابین، رستوران، تفرج‌گاه و محل بازی کودکان شده است.
پاک فطرت تصریح کرد: در سال جاری 50 هکتار فضای سبز در کنار دریاچه چنارراهدار ایجاد و در مدت سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: طرح‌های عمرانی دیگری که به بهره‌برداری رسیده، بوستان و تقاطع غیرهمسطح رضوان با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در جنوب شهر شیراز است.
شهردار شیراز ابراز داشت: با بهره‌برداری از طرح‌های تقاطع غیرهمسطح، شاهد کاهش زمان سفرهای شهری، بهینه‌سازی مصرف سوخت، حذف ترافیک سنگین درون‌شهری و تصادف و افزایش سرعت شبکه و ایمنی تردد هستیم./ع
برچسب ها: طرح ، عمرانی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.