نشست کمیته سنای آمریکا برای سؤال و جواب از جان برنان، نامزد ریاست سازمان سیا ، به علت اعتراضات برخی از مردم، پنج بار مختل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، روزماری چرچ ، مجری این شبکه گفت، جان برنان در این نشست سنا، به این که از روش‌های سخت بازجویی (مانند غرق مصنوعی و سایر روش‌های شکنجه) توسط سازمان سیا آگاه بوده ، اذعان کرد. برنان خطاب به سناتورهای آمریکایی افزود، هرچند من از استفاده از این روش‌ها توسط سیا مطلع بودم، نظرات شخصی و مخالفت‌های خود را درباره برخی از این روش‌ها ، مانند غرق مصنوعی یا عریان کردن زندانیان، به همکاران خود در سازمان سیا اعلام کرده بودم، اما من تلاشی برای متوقف کردن این روش‌ها نکردم، زیرا در بخش متفاوتی از سازمان (سیا) این کارها انجام می‌شد که تحت مدیریت دیگران بود.
مجری این شبکه افزود، در ابتدای این نشست، تظاهرکنندگانِ آمریکایی، جلسه سؤال و جواب از جان برنان را در سنای آمریکا پنج بار مختل کردند که در پی آن ، دستور تخلیه تمامی بازدیدکنندگان (شهروندان معمولی آمریکای) از محل این نشست صادر شد. معترضان آمریکایی به جان برنان اتهام جنایات جنگی زدند.
یک خانم آمریکایی که عروسکی را در دست داشت، فریاد می‌زد، آمریکا از حمله پهپادها در یمن، سومالی و پاکستان استفاده کرده است. در همین حال ، مأموران امنیتی او را از محل این نشست، به زور بیرون انداختند.





برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، برنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار