هنر نمایش به دلیل شکل گیری آن از بطن آدمی مخاطبان خودش را دارد به شرطی که در مورد آن به طرز صحیح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

منصوره پسندیده بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش رسانه ها در شکل گیری و گسترش تئاتر گفت: تئاتر بعنوان یک هنر از بطن آدمی سرچشمه می گیرد و به همین دلیل همیشه قادر به پیدا کردن مخاطبان خود است اما این امر زمانی محقق می شود که به وسیله ی رسانه ها در مورد آن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنیم.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر در حق تئاتر اجحاف شده و رسانه ها آن طور که باید آن را حمایت نمی کنند و این حمایت بیشتر در زمان جشنواره صورت می گیرد.
پسندیده در مورد تاثیر تئاتر در ارتقا سطح فرهنگ جامعه عنوان کرد: صد در صد موثر است اما به شرطی که به وسیله ی زبان تکنیک و بدن قادر به گفتن بخشی از معضلات جامعه و افراد جامعه و راه های رفع آن باشد که این امر زمانی محقق می شود که تئاتر از پشتوانه ی فرهنگی مطلوب برخوردار باشد.
این بازیگر تئاتر در پایان در خصوص تاثیر تئاتر در شکل گیری اتاق فکر جامعه خاطرنشان کرد: این امر به لحظه ی ورود مخاطب مربوط می شود که مخاطب برای دیدن طنز و گذراندن وقت و یا برای تجزیه و تحلیل در مورد نمایش وارد سالن می شود ولی در کل زبان تئاتر هنگانی و مخصوص قشر و گروه خاصی از جامعه نیست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار