مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی با 60 درصد ظرفیت خود یعنی تولید روزانه چهار میلیون و 500 هزار لیتر بنزین به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رشید سیدیان مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند با بیان این مطلب گفت: واحد های آر اف سی سی ،آر سی بی ،واحد های تولید گوگرد، تصفیه نفت گاز و بنزین که از واحد های اصلی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند است به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: اکنون این واحد تولیدی با 60 درصد ظرفیت خود یعنی تولید روزانه چهار میلیون و 500 هزار لیتر بنزین به صورت آزمایشی در حال کار است و درجه بهسوزی بنزین تولیدی در این واحد به 92 اکتان رسیده است.

وی اضافه کرد: واحد بسیار بزرگ آر سی دی با فشار 3100 پوند در دمای 500 در جه سانتیگراد که فرایند پیچیده را طی کرده و نفت کوره را با 4درصد وزن گوگرد 170 جزء در میلیون فلزات سمی را تصفیه کرده و تبدیل به نفت کوره بسیار مرغوب و خوراک آر اف سی است و واحد آر اف سی 100 هزار بشکه نفت کوره را می گیرد و تصفیه 80 درصد مواد میان تقطیر و گازوئیل، بنزین و گاز  مایع تولید می کند با آخرین استاندارد یورو 4 تطابق داده  و با تولید گاز مایع تولیدات پالایشگاه 4 برابر شده و تا جایی که معادل  8 میلیون لیتر به پول بنزین کشور اضافه خواهد کرد و این پروژه صنعتی بزرگ مشابه واحد آر اف سی در این حجم ساخته شده و واحد بعدی واحد آر سی دی 65 هزار بشکه ای در روز  است که از تکنولوژی بسیار محدود و و پایین ساخته شده است.

سیدیان افزود: در چند روز آینده ظرفیت تولید به صد درصد و هشت میلیون لیتر در روز می رسد و استفاده از سوخت نفت کوره در پالایشگاه امام خمینی شازند از 30 درصد به کمتر از هشت درصد یعنی دو میلیون لیتر کاهش می یابد.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند گفت :یکی از بزرگترین واحد های آر اف سی سی جهان دیروز در پالایشگاه امام خمینی شازند به بهره برداری رسید./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار