کاپیتان تیم ملی بسکتبال لبنان اعتقاد دارد تیم ملی ایران دیگر مثل قبل قوی نیست و دلیل آن هم تغییر شرایط لیگ است که دیگر مثل گذشته قدرت ندارد.

فادی الخطیب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد بازی روز اول و دیدار آخر با تیم ملی ایران توضیح داد: من در مقابل عراق 17 دقیقه بازی کردم چون این بازی برایمان آسان بود و از طرفی در سه روز، سه دیدار پیاپی داریم که برای آن باید کمی استراحت کنیم. مطمئنا سختترین بازی ما در مقابل ایران خواهد بود. ایران تیم بسیار خوبی است و ما هم ترکیب خوبی داریم به همین دلیل بازی جذابی خواهیم داشت.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال لبنان ادامه داد: من در هر جایی که بازی می کنم باید در آن برنده شویم. در مقابل ایران هم تنها برای برد می رویم. البته اردن هم تیم خوبی است و قبل از ایران باید با این تیم روبرو شویم.

الخطیب تاکید کرد: ما باید به مسابقات جام ملتهای آسیا راه پیدا کنیم که ورودی بازیهای جام جهانی است به همین دلیل هم بازیهای غرب آسیا برایمان مهم بود و با وجود برگزاری مسابقات لیگ داخلی با تمام ترکیب به ایران آمدیم.

بازیکن تیم شامفیل دلیل غیبتش در جام باشگاههای آسیا بیروت را هم تشریح کرد: من هیچوقت در تورنمتهایی که جای رقابت ندارد و بسیار آسان است شرکت نمی کنم. امسال در جام باشگاهها عملا هیچ رقیبی وجود نداشت و تنها چهار یا پنج تیم شرکت کردند. اتفاقا مسئولان الریاضی هم از من خواستند که در ترکیب تیمشان حضور داشته باشم اما خودم قبول نکردم.

** بارها از تیم های ایرانی پیشنهاد داشته ام

کاپیتان تیم ملی لبنان اعتقاد دارد ایران دیگر مانند گذشته نیست: من کار بچیروویچ را زیاد ندیده ام و در بازیهای اردن هم فرصت خوبی برای فهمیدن عملکردش نبود اما به نظرم تیم ملی ایران قبلا بهتر از حالا بود. همیشه یک لیگ خوب، تیم ملی خوب را تشکیل می دهد و تیم ملی خوب ،لیگ را تقویت می کند به نظرم در این میان لیگ ایران دیگر مثل قبل نیست.

فادی در مورد پیشنهادات خود از ایران یا علاقمندی لبنانی ها به بازیکنان ایرانی توضیح داد: من قبلا از تیم هایی مثل صباباتری، مهرام یا پتروشیمی برای بازی در ایران پیشنهاد داشته ام اما در کشور خودم پول خوبی می گیرم، لیگ قدرتمند و تیمهایی قوی داریم و در کنار آن کارهای دیگر و خانواده ام در این کشور است به همین خاطر دلیلی برای پذیرفتن این پیشنهادات وجود ندارد. از طرفی در تیمهای ما بیشتر بازیکنان پست چهار و پنج از بین خارجی ها جذب می شوند و بازیکنان خوبی مثل صمد در این پستها نیستند به همین دلیل هم چندان به آنها پیشنهاد داده نمی شود.

** در لبنان 15 بازیکن بهتر از احمد ابراهیم هستند

کاپیتان لبنان از دلیل غیبت احمد ابراهیم در تیم گفت: در لبنان بازیکنان بهتر دیگری هم وجود دارند. شاید بخشی از دلیل دعوت نشدن ابراهیم مسائل انضباطی بود اما بحثهای تکنیکی هم وجود دارد. از نظر من 15 بازیکن بهتر از ابراهیم در لبنان وجود دارند و این بازیکن در داخل زمین چندان هم خوب نیست.

فوروارد لبنان درباره رویارویی دوباره با صمد نیکخواه اشاره کرد: من و صمد دوستان بسیار خوبی هستیم و همیشه از لبنان تلفنی با این بازیکن در تماسم اما داخل زمین داستان فرق دارد و من تمام قدرتم را برای برتری می گذارم. صمد هم که بهترین بازیکن ایران است و با توجه به چند بار رویارویی با هم رقابت خوبی بین مان هست. البته من از وی بزرگترم و تجربه بهتری دارم. باقی چیزها را هم در زمین و زمان برد نشان می دهیم.

** فولاد ماهان در مورد نیکولاس اشتباه کرد

بازیکن تیم شامفیل لبنان در مورد جایگاه پایین تیمش در لیگ تاکید کرد: ما به تازگی به رده سوم صعود کرده ایم. مشکلات ابتدای فصل به خاطر بازیکنان خارجی تیم بود اما با آمدن نیکولاس شرایط تیم بهتر شده است و مطمئن باشید که امسال هم مانند سال قبل قهرمان می شویم. نیکولاس بازیکن واقعاً خوبی است و شاید یکی از چهار بازیکن برتر خارجی که به منطقه آمده اند. به نظرم تیم فولاد ماهان ایران واقعاً اشتباه کرد که اجازه داد این بازیکن ایران را ترک کند.

فادي الخطيب در مورد زمان کنار گذاشتن بسکتبال تاکید کرد: من 33 دارم و در این سن بهتر از قبل بازی می کنم پس جای زیادی برای بازی دارم اما هر وقت دیدم که بهتر از قبل نیستم از بازی بسکتبال خداحافظی می کنم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار