سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه آنچه باید برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مد نظر قرار گیرد، "برنامه محوری" به جای " فردمحوری" است، گفت: یازدهمین سکان دار قوه مجريه بايد بتواند "آرمانهاي انقلاب" و "کارآمدي" را باهم جمع زند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری و وزیر دولت نهم، پنج‌شنبه شب (19 بهمن) در جمع نمازگزاران مسجد حضرت زینب(س) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه باید برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مد نظر قرار گیرد، "برنامه محوری" به جای " فرد محوری" است.

وي با تاکید بر ضرورت مشخص بودن هدف کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به آيه شريفه «ان تنصرالله ينصرکم» اشاره کرد و گفت: امام خميني(ره) در تفسير اين آيه مي فرمايد «خدا به نصرت ما احتياج ندارد؛ اينکه مي‌فرمايد نصرت کنيد من را منظور اين است که دين خدا را ياري کنيد».

لنکرانی با بیان اینکه در حرکت اجتماعی اسلام عدالت از مهمترین ضروریات است، گفت: در کتاب شریف نهج البلاغه آمده است که "از حضرت امیر(ع) پرسیدند که "جود و احسان" بهتر است یا "عدالت"؟ امیرالمومنین در پاسخ می فرمانید: "عدالت". چرا که "عدل" مبنای تعالی اجتماع است؛ با"جود و احسان" نمی شود جامعه را اداره کرد.

وی با بیان اینکه اگر جامعه ای دچار بی عدالتی شود، "فاصله طبقاتی" در آن بوجود می آید، عنوان کرد: در صورت افزایش فاصله طبقاتی، همه اقشار جامعه اعم از فقیر و غنی متضرر شده و احساس ناامنی خواهند کرد.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: کاهش فاصله طبقاتی در دولت آینده باید یکی از اصلی ترین جهت گیری ها باشد.

وی با بيان اينکه برنامه‌هاي کانديداهاي رياست جمهوري بايد عادلانه باشد گفت: البته هيچ ظالمي در دنيا نمي گويد من مي خواهم ظلم کنم؛ فرعون هم ادعاي عدالت محوري داشت.

وزیر بهداشت دولت نهم گفت: برخی خیال می کنند مشکلات بوجود آمده در جامعه برآیند شعار "عدالت محوری" است که در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری مطرح شد این در حالیست که مشکل اصلی به نحوه مدیریت بازمی گردد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به اینکه دشمن در سه دوره توانسته است به جمهوری اسلامی فشار اقتصادی وارد کند، گفت: در دهه های 60، 70 و 90 دشمن توانست بر روي ارزش پول ملي ما تأثير گذارد؛ يکي از علل توانايي دشمن براي اعمال اين تحريم ها "اقتصاد وابسته به نفت" است.

لنکرانی افزود: گاهی اینگونه القا می شود که با عقب نشینی از ارزش ها و آرمان ها دشمن نیز به ما لبخند خواهد زد و در نتیجه مشکلات کشور حل خواهد شد اما این خیال باطلی بیش نیست؛ با قربانی کردن "آرمانها"، "کارآمدی" حاصل نمی شود.

وزیر دولت نهم در این باره تأکيد کرد: در انتخابات آتي هرکس که سکان دار قوه مجريه مي شود بايد بتواند "آرمانهاي انقلاب" و "کارآمدي" را باهم جمع زند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: رئیس جمهور آینده بايد اين دو ویژگی را توامان داشته باشيم تا انقلاب اسلامي به مقصود خود برسد.

وی با بیان اینکه اقتصادی مطلوب است که فرصت برابر برای همه مردم ایجاد کند، گفت: "تعاونی" یکی از مباحثی است که برای رفع مشکلات اقتصادی امروز می تواند یک راه حل باشد.

لنکراني در این دیدار مردمی در پاسخ به سوال یکی از نمازگزاران که پرسید «برخي مفاهيم سياسي از سوي افراد و رسانه ها منتشر مي شود، مثل "فتنه"، "جريان انحرافي" و ... که حقیقت آنها روشن نیست، چگونه باید نسبت به آنها برخود کرد؟» گفت: در اين رابطه عقل و تجربه به ما ثابت کرده است که بايد منطبق با نظر رهبري حرکت کنيم و به اين واژه ها "به قدر خودشان" توجه کنيم. براي مثال وقتي "مکتب اسلام" در حال اوج گيري است اما فردی در داخل دم از "مکتب ايراني" زد واضح است که انحرافي صورت گرفته است، جریان انحرافی وجود دارد.

باقری لنکرانی در پایان این دیدار مردمی خاطرنشان کرد: عمده عرض من در این دیدار این است که فرمایش و تاکید امام خمینی(ره) برای ما این بود که بر پایه "مبانی" حرکت کرده و خود را در چارچوب "افراد" اسیر نکنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: لنکرانی ، مسجد ، حضرت ، زینب ، انحرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار