کمبود سوخت و برق در نوار غزه به علت محاصره رژيم صهيونيستي ، زندگي را براي مردم منطقه بسيار دشوار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ به علت محاصره اسرائيل عليه نوار غزه اين منطقه با کمبودهاي بسياري روبروست. به همين علت سوخت به ميزان کافي وارد اين منطقه نمي شود و کمبود برق زندگي مردم را در فصل زمستان بسيار دشوار کرده است. هر روز هشت ساعت برق مردم در نوار غزه قطع مي شود. بسياري از مردم مولد برق دارند اما به علت کمبود سوخت نيز نمي توانند از آنها استفاده کنند. 

يک فلسطيني گفت من به عنوان يک شهروند فلسطيني بيشتر ساعات روز را بدون برق زندگي مي کنم. کودکان مجبورند زير نور شمع درس بخوانند. هر سال عده زيادي از مردم بويژه کودکان به علت آتش سوزيهاي ناشي از شمع يا انفجار مولدهاي برق جان خود را از دست مي دهند. 
آخر تا کي بايد اين وضع را تحمل کنيم. 

شرکت توزيع برق غزه اخيرا با صدور بيانيه اي اعلام کرد محاصره اسرائيل عليه نوار غزه و کمبود سوخت باعث شده است تا توليد برق به شدت کم شود. آدي مورمک فعال بين المللي حقوق فلسطينيان گفت مرگ شماري از مردم غزه در روزهاي اخير نه تنها غم انگيز است بلکه جنايت مستقيم اسرائيل است که اين منطقه محاصره و تحريم کرده است. 

هم اکنون يک ميليون و ششصد هزار نفر در نوار غزه زندگي مي کنند و آنها تحت محاصره نظامي قرار دارند. به همين علت بسياري از کالاهاي اساسي مورد نياز مردم وارد نوار غزه نمي شود و يکي از اين نيازها سوخت براي توليد برق است. آوريل گذشته سه کودک ديگر جان خود را از دست دادند. 

ژوئن هم بر اثر آتش سوزي ناشي از شمع سه کودک ديگر کشته شدند. اينها جناياتي هستند که اسرائيل مرتکب مي شود و مردم را از اساسي ترين حقوق اوليه خود که يکي از آنها برق است محروم مي کند. کمبود سوخت در نوار غزه و قطع دائم برق تا کنون منجر به مرگ شماري از مردم شده است. اخيرا در حادثه آتش سوزي بر اثر شمع يک خانواده شش نفري کشته شدند. يکي از بستگان اين خانواده گفت من از جامعه بين المللي مي خواهم به مردم غزه کمک کنند زيرا ما نمي دانيم که قرباني بعدي کدام خانواده بيگناه خواهد بود. 

مردم غزه از جامعه بين المللي و سازمان هاي حقوق بشري مي خواهند تا براي رفع محاصره نوار غزه اقدام کنند تا سوخت مورد نياز مردم غزه به دست آنها برسد. بنابراين مرگ مردم غزه فقط ناشي از بمبارانهاي اسرائيل نيست بلکه بخشي از آن به علت محدوديتهايي است که اسرائيل براي مردم اين منطقه ايجاد کرده است. بحران کمبود سوخت و برق همچنان زندگي مردم غزه را دشوارتر از هميشه مي کند.


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                        
برچسب ها: شدید ، غزه ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار