دبیر پنجمین جشنواره نوآوری و شکو فایی فجر انقلاب در مراسم اختتامیه این جشنواره از تشکیل انجمن تسهیل کنندگان فناوری در سال آینده خبر داد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبر نگاران جوان دکتر آریا الستی دبیر پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی ومعاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در اختتامیه پنجمین همایش نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب، هدف اصلی برگزاری این جشنواره را ایجاد محیط و بستر مناسب برای تعامل امن و شفاف بین مخترعین و صاحبان صنایع و سرمایه گزاران دانست .

وی با بیان این که نتایج این جشنواره را می توان بر مبنای میزان قراردادها اندازه گیری وبررسی کرد افزود : در طی سه روز برگزاری جشنواره اتاق جلسه ای با عنوان CIPدر نظر گرفته شده بود که محلی برای مذاکره بین مخترعین  سرمایه گزاران و کارگزاران حوزه اختراعات بود.

الستی اظهار داشت: اگر چه تمامی مذاکرات در این محل برگزار نشد اما بر اساس آنچه به صورت رسمی برای ما گزارش شده 18 جلسه بین مخترعین  سرمایه گزاران و کار گزاران در محل  CIP صورت گرفته  که از این تعداد 14 جلسه به انعقاد تفاهم نامه انجامیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه ها حدود 9میلیارد510میلیون تومان سرمایه گزاری اتفاق افتاده که مجموع 7میلیاردو 700 میلیون تومان در حوزه فروش دانش فنی ومشارکت مدنی بوده  2میلیاردو 100 میلیون تومان در حوزه فروش محصول اتفاق افتاده و 350 میلیون تومان قیمت گزاری دانش فنی انجام شده است.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان داشت:چند سرمایه گزار با ارائه تفاهم نامه ای با بنیاد 27 میلیارد تومان جهت سرمایه گزاری برای معرفی 9 طرح تا سال آینده در اختیار بنیاد قرار داد.
 
وی افزود: این رقم در سال گذشته 14 میلیارد تومان بود که با وجود یک روز کم شدن زمان برگزاری جشنواره نسبت به سال گذشته این رقم قابل توجه است و تمامی تفاهم های صورت گرفته در این جشنواره تا 10 روز آینده در محل بنیاد ملی به قرارداد قطعی تبدیل می شوند.

الستی  یادآور شد: نتیجه دیگر این تبادل افکار و مذاکرات بین موسسات مختلف کار گزاری در حوزه تجاری سازی حاضر در این جشنواره و مخترعین داشته تشکیل انجمن تسهیل کنندگان فناوری است که در این خصوص به تفاهم رسیدند.

وی با اشاره به این که تفاهم نامه اولیه بین موسسات خصوصی و غیر دولتی در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد گفت: بر اساس این تفاهم نامه افرادی که بخواهند در مراحل مختلف کار کمک کنند تشکیل انجمن صنفی خواهند داد وبه صورت سازمان یافته این کار انجام می شود .
لازم به ذکر است در این مراسم تفاهم نامه ای به صورت نمادین  مابین یکی از مخترعین  که مینی تراکتور چند منظوره را طراحی کرده بود ومدیر عامل کارخانه اشتارد ایران منعقد شد./س
 
برچسب ها: اختتامیه ، نوآوری ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.