رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس تقویت گردشگري و صنايع دستي را راهكارهايي جدی و اساسی براي گذر از دوران اقتصاد مقاومتي توصيف كرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحماني درجشنواره ملي «صداي عشاير» افزود: گردشگري و صنايع دستي با توليد ملي و بازده مناسبشان مي توانند كشور را در رسيدن به فضاي مطلوب اقتصادي و گذر از بحران ها ياري كنند.

وي صنايع دستي را از بعد ايجاد شغل پايدار با كمترين هزينه اوليه و نيز از نظر پر رنگ كردن وجهه توليد ملي حوزه اي پر توان خواند و تصريح كرد: آذربايجان شرقي يكي از استان هاي توانمند در زمينه توليدات و محصولات صنايع دستي به ويژه در ميان عشاير است كه مي تواند تضميني براي رشد اقتصاد اين خطه در آينده اي نزديك باشد.

رحماني فعاليت هاي انجام گرفته در زمينه معرفي، توسعه، آموزش رشته هاي مختلف و پر طرفدار صنايع دستي در آذربايجان شرقي را طي چند سال اخير قابل توجه و ويژه خواند و نيز اقدامات حمايتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از قبيل بيمه و تسهيلات بانكي به هنرمندان اين رشته ها تقدير كرد.

نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر همچنين با اشاره به بركات و نتايج خوب قابل پيش بيني جشنواره ملي صداي عشاير، تصريح كرد: عشاير كشور ظرفيت بي همتايي در توسعه اقتصاد كشور به ويژه در زمينه گردشگري دارند.

رحماني اين جشنواره را فرصتي براي معرفي همه جانبه پتانسيل هاي مغفول مانده عشاير آذربايجان شرقي در صنايع دستي، آداب و رسوم، آيين ها و نحوه زندگي آنها عنوان كرد.

يادآور مي شود، جشنواره ملي «صداي عشاير» از روز 14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارك فجر در محل نمايشگاه بين المللي برپا شد./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.