کنکور باید طیف سخت تا آسان داشته باشد ما در طرح های جدید به دنبال ایجاد شاخص های متعدد برای ورود داوطلبان به کنکور هستیم.

دکتر صابری ريیس کمیته آموزش عالی و پزشکی مجلس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال 86 قانونی تحت عنوان پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مجلس به تصویب رسید که قرار بود در سال اول برنامه پنجم توسعه یعنی سال 90 اجرایی شود که نشد.

وی با بیان اینکه حدود 2 سال است که از تصویب قانون مذکور می گذرد اما هنوز این طرح به اجرا در نیامده است خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که این طرح  مشکل دارد و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در صدد رفع آن نتواسنته اند کاری انجام دهند.

وی افزود: طرح جدید که مطرح شده باید جایگزین نحوه پذیرش دانشجو شود و این طرح مطالبات قانون قبل را لغو نمی کند بلکه قانون براساس مقتضیات و واقعیات جامعه طراحی شده است.
وی افزود: کنکور نباید اصلی ترین رکن سنجش باشد و ما در این طرح سعی کردیم سنجش داوطلبان را براساس سابقه تحصیلی قرار دهیم.

وی خاطر نشان كرد : جبران سابقه تحصیلی به  این معناست که اگر 3 میلیون دانش آموز داریم همه این ها هر ساله بروند و نمره 19.5 را به 20 تبدیل کنند که در این صورت اگر سابقه تحصیلی همه دانش آموزان 20 باشد آیا می توان تشخیص داد که چه کسی باید در چه دانشگاهی ورود پیدا کند؟

وی گفت: بدیهی است که تناقضات این قانون باعث شده که قابلیت اجرایی نداشته باشد./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار