مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در هشتمین شورای سیاستگذاری ثبت آثار در نمایشگاه بین المللی تهران، 12 اثر تاریخی و فرهنگی استان در فهرست ملی کشور ثبت شد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسن پور، افزود: در این راستا برای نخستین بار برخی از آثار تاریخی لرستان به صورت مجموعه ای در فهرست ملی کشور به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: در این نشست سه مجموعه غار، دژ و معماری دست کند دورک، ارجنک و ظلمات در استان لرستان به صورت ویژه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و از این طریق از استان لرستان به عنوان بهترین استان در این زمینه تقدیر شد.

وی تصریح کرد: همچنین هفت گورستان مربوط به عصر مفرغ در شهرستان پلدختر نیز توسط شورای سیاستگذاری کشور به ثبت رسید تا تعداد آثار تاریخی و فرهنگی استان افزایش یابد.

حسن پور افزود: علاو بر این دو مقبره امامزاده نوروز احمدعلی در بخش پاپی و مقبره امام چهارم اناررود از یاران شاهزاده احمد پلدختر نیز به عنوان دیگر آثار تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

وی اضافه کرد: در هشتمین شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار در تهران 12 اثر تاریخی و فرهنگی لرستان برای ثبت ارائه شد که با تلاش همکاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان این تعداد آثار به ثبت رسید.

به گفته وی در مجموع بیش از دو هزار و 300 اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: تاریخی ، فرهنگی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.