اولین دانشگاه مشترک ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های علمی و آموزشی با محوریت دانشگاه تبریز و دانشگاه یوزینجی ایل ترکیه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رییس دانشگاه تبریز از توافق جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای تاسیس دانشگاه مشترک تحصیلات تکمیلی میان دانشگاه تبریز از ایران و دانشگاه یوزینجی ایل در ترکیه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه میان دو کشور به امضا رسیده و بر اساس آن با محوریت دانشگاه های تبریز و یوزینجی ایل در شهر وان ترکیه تاسیس گردد.

آژیده افزود: در مراسم امضای این تفاهم نامه دکتر ارسلان قربانسی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری در امور بین الملل، منیر کارال اوغلی، استاندار وان و دکتر دورموش گونای، معاون سازمان آموزش ترکیه (yok ) حضور داشته اند.

وی هدف از تاسیس دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه را توسعه همکاری های علمی ، فرهنگی و اجتماعی دو کشور همسایه در راستای تامین منافع دو ملت و تلاش برای بازیابی عظمت تمدن اسلامی بیان کرد و افزود: این یادداشت تفاهم نامه همکاری در 9 ماده به امضای دکتر پرویز آژیده، رئیس دانشگاه تبریز و دکتر پیامی باتتال، رئیس دانشگاه وان یوزینجی ایل رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این یادداشت تفاهم نامه در شش نسخه به زبان های فارسی ، ترکی استانبولی و انگلیسی به امضای طرفین رسید، تصریح کرد: اعتبار این تفاهم نامه از زمان امضاء به مدت ده سال خواهد بود در صورتی که طرفین شش ماه پیش از اتمام اعتبار تفاهم نامه حاضر نامه ای رسمی درخصوص فسخ آن دریافت ننمایند اعتبار آن به صورت خودکار به مدت ده سال دیگر تمدید خواهد گردید.

رییس دانشگاه تبریز گفت: زبان ارائه دروس ترکی و فارسی خواهد بود و در دانشکده های مهندسی و پزشکی حداقل 30 درصد بایستی زبان انگلیسی تدریس شود و البته شورای دانشگاه، زبان تدریس دیگری را بسته به شرایط رشته انتخاب می نماید.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در گروه های علوم پزشکی ، مهندسی ، علوم پایه و سایر زمینه های جدید مورد توجه به تحصیلات تکمیلی انجام خواهد شد، گفت: در صورت نیاز به رشته های جدید کارکارشناسی نیز صورت خواهد گرفت./س

برچسب ها: تاسیس ، دانشگاه ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.