سازمان جاسوسي آمريکا پايگاهي براي استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين در يکي از مناطق دور افتاده عربستان ايجاد کرده که به طور فعالي از آن استفاده مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه اينترنتي روسي لنتا آمريکاييها حداقل دو سال است که از اين پايگاه بهره برداري مي کنند و به ويژه پهپهادهاي تهاجمي که به طور دائمي جنگجويان و تروريستهاي يمني را از بين مي برند از اين پايگاه به پرواز در مي آيند. 
براساس اين گزارش درسال 2011 خبرگزاري آسوشيتد پرس گزارشي در خصوص اتمام ساخت پايگاه پهپهادها در خاورميانه منتشرکرده بود ولي به درخواست مقامات آمريکا به محل دقيق ساخت آن اشاره نکرد و ساير رسانه ها هم به همين دليل مدت طولاني از انتشار اين اطلاعات خودداري کردند. 
اين توافق غيرعلني وقتي نقض شد که مدارک سري وزارت دادگستري آمريکا به چاپ رسيد که درآنها گفته شده دولت براي تصميم گيري درمورد از ميان برداشتن افراد با استفاده از پهپاد هيچ نيازي به اثبات غيرقابل انکار گناه آنها، انجام تحقيقات و برگزاري دادگاه ندارد. 
افشاي اين خبر که اين قانون اتباع آمريکا را هم شامل مي شود موجب نگراني بسيار جدي ناظران شد و جر و بحثهاي جديدي در رابطه با قانوني بودن استفاده ازپهپادها براي ازميان برداشتن افرادي به همراه داشت که دولت آنها را مضر و خطرناک قلمداد کند. 
خبروجود پايگاه پهپادهاي آمريکايي در خاک عربستان مي تواند خطرات بالقوه اي براي آمريکا و متحدانش در منطقه در بر داشته باشد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار