مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، شاپور رجایی ‌در بازدید از شبکه‌های آبیاری دشتستان اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز کشاورزی و توزیع عادلانه آب در مناطق مختلف مورد تاکید مسئولان قرار دارد و در این راستا از همه امکانات موجود بهره می‌بریم.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها از اولویت‌های اساسی مسئولان در استان بوشهر در حوزه آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به طور متوسط به ازای هر 900 لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود و در ارتباط با برخی از محصولات راهبردی در دشتستان به ازای هر چند هزار لیتر آب مصرفی یک کیلو محصول تولید می‌شود.

رجایی یادآور شد: بهره‌وری آب باید به سمت و سویی برود که هم به سود کشاورز باشد و هم با تولید بیشتر و بهتر و استفاده درست از منابعی که در اختیار داریم به سمت خودکفایی و استقلال کشور پیش برویم.

وی از پوشش بتونی 260کیلومتر از کانال‌های آبیاری دشتستان خبر داد و گفت: این مهم طی چند سال اخیر و با تلاش مسئولان شرکت آب منطقه‌ای بوشهر محقق شده است.

این مسئول به اهمیت شبکه آبیاری آبپخش افزود: آبپخش نقش مهمی در کشاورزی در استان بوشهر دارد و تامین به موقع آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه در دستور کار قرار دارد.

رجایی از تخصیص 200 میلیارد تومان برای ساماندهی و توسعه شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته 200 میلیارد تومان طی 2 برنامه توسعه تخصیص می‌یابد.

وی افزود: همچنین 75 میلیارد تومان نیز برای شبکه شبانکاره هزینه شده است.
برچسب ها: آب ، توسعه ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.