دبیر کل کنفرانس بين المللي استانداردسازي صنعت گردشگري و صنايع وابسته گفت: به دلیل تداخل برنامه ها در سالن اجلاس سران این کنفرانس با 10 روز تاخير در تاریخ 9 و 10 اسفند ماه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا کاشاني پور در نشت خبري نخستين کنفرانس بين المللي استاندارد سازي در صنعت گردشگري و صنايع وابسته با اشاره به جايگاه فرهنگ سازي و بستر سازي در تسريع جريان استاندارد سازي  صنعت گردشگري گفت: هدف اين کنفرانس فرهنگ سازي در جهت حرکت به سمت استاندارد و ايجاد بستر مناسب است که بر اساس آن توجيه دست اندرکاران صنعت در خصوص تاثير استاندارد صورت خواهد گرفت.

وي افزود: جريان تحميل استاندارد به هتلداران، آژانس هاي مسافرتي و ... در شرايطي که ديدگاه روشني از اين جريان وجود ندارد، نتيجه اي جز مقاومت در مقابل جريان استانداردسازي نخواهد داشت.  

کاشانی پور با اشاره به نقش استانداردسازي صنايع وابسته در جذب گردشگران گفت: نقش استانداردسازي صنايع وابسته در جذب گردشگران غير قابل انکار است و بحث استاندارد گردشگري به هتل ها و آزانس مسافرتي ختم نمي شود.

وي ادامه داد: در گام اول ورود گردشگر، آيا خدمات گروه پروازي و یا فضاي فرودگاه ها از استاندارد بين المللي برخوردار است و در زمان تاخير پرواز چه به سر مسافران مي آيد، این سوالاتی است که نقش استاندارد سازی صنایع وابسته را در جهت جذب گردشگر مشخص می سازد.

*** هدف استاندارد سازی اعطای ستاره به هتل ها نیست

کاشاني پور تاکید کرد : هدف استانداردسازی، اعطای ستاره به هتل ها و آژانس ها نيست، ما به دنبال فرهنگ سازي زبان مشترک و کاربردی هستیم.

وي ادامه داد:‌ در اين  کنفرانس تخصصي با حضور اساتيد و کارشناسان حوزه گردشگري در 5 پنل تخصصي و 13 کارگاه آموزشي به چالش پيشروي اين صنعت با محوريت تجهيزات،‌تاسيسات و خدمات پرداخته خواهد شد.

دبیر کل کنفرانس با بیان اینکه این کنفرانس قرار بود در سالن اجلاس سران در تاریخ 24 تا 26 بهمن ماه برگزار شود، خاطر نشان کرد: به دلیل تداخل برنامه ها در محل برگزاری این کنفرانس به ناچار این برنامه در روزهای 9 و 10 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

وي در پایان از دست اندرکاران بخش دولتي و خصوصي به منظور برگزاري هر چه باشکوه تر اين کنفرانس تخصصي، دعوت به همکاری کرد.

شايان ذکر است؛ موضوع کارگاه هاي اين کنفرانس شامل :

  • آشنايي با تدوين استانداردهاي ملي - بين المللي و خدمات گردشگري
  • نقش استاندارد در توسعه گردشگري شهري 
  • مديريت ارتباط با توريسم
  • استاندارد سازي در معماري تاسيسات گردشگري
  • مباني نوين مديريت کسب و کار در گردشگري
  • بازاريابي بين المللي در گردشگري
  • گردشگري و جهاني شدن 
  • نقش استاندارد در برندسازي گردشگري 
  • بازاريابي الکترونيک
  • نقش استاندارد سازي در ديپلماسي عمومي
  • سرمايه گذاري و استاندارد سازي زيرساخت ها 
و آشنايي با مفاهيم برنامه ريزي و تفکر استراتژيک در صنعت گردشگري ،‌خواهد بود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار