مقام معظم رهبري با توجه به نياز شديد ما براي حمايت از فيلم سينمايي "بزرگمرد كوچك" با تمام بزرگواري خود، حامي ما بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست فیلم " بزرگمرد کوچک" با حضور "صادق صادق‌دقیقي" کارگردان، "حبیب الهیاری" و "پروانه مرزبان" تهیه کننده ، "پویا امینی" و "پرهام دلدار" بازیگر و "بهزاد عبدی" آهنگساز برگزار شد.

در ابتدا "صادق صادق‌دقیقی" کارگردان فیلم "بزرگمرد کوچک" گفت: فیلم نامه توسط "عبدالجبار دلدار" و "پروانه مرزبان" نوشته شده که با حمایت مردم خوزستان و تهیه کننده فیلم تولید شد.


"حبیب الهیاری" تهیه کننده در خصوص همکاری خود با کارگردانی جوان عنوان کرد: خوشحالم با چنین فیلم و کارگردان جوان همکاری کردم و با این که با بزرگانی چون "حاتمی کیا"، "سیف ا.. داد" و "جمال شورجه" همکاری داشتم اما این همکاری با کارگردانی جوان افتخاری برایم محسوب می شود.

وی در ادامه در خصوص انتخاب بازیگر اظهار داشت: با این که بازیگران حرفه ای در فیلم حضور نداشت اما "پرهام دلدار" و "پویا امینی" کسانی بودند که با جان و دل بازی کردند و واقعیت اینست که فیلم ما آپارتمانی و لب دریایی نبود.

در ادامه "پروانه مرزبانی" تهیه کننده از سابقه کاری خود گفت: از سال 65 فیلم دفاع مقدس کار کردم و دلیل به نتیجه رسیدن این فیلم همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خرمشهر بوده است.

وی در مورد دلیل همکاری خود با "صادق دقیقی" بیان کرد: با وجود این که "صادق دقیقی" فرزند من بوده است اما همکاری او به رابطه ی فامیلی مربوط نمی شود بلکه کارایی وی باعث همکاری با او شد.


در ادامه "صادق دقیقی" در خصوص علاقه ی خود به فیلم های دفاع مقدس عنوان کرد: دغدغه ی کاری‌ام فیلم های دفاع مقدس است، و "شهید بهنام محمدی" شخصیت اصلی فیلم " بزرگمرد کوچک" نوجوان دوازده ساله ای است که در جنگ 45 روزه ی خرمشهر به شهادت می رسد.

وی اظهار داشت: فیلم من چند جنگی است اما ضد دفاع نیست و تلنگری بر بزرگانی دارد که بگوید جنگ خوبی نیست و همین طور كنايه‌اي  به این که در دوران جنگ همدلی بیشتر بوده اما اکنون مردم از هم فاصله گرفته اند.

"پویا امینی" بازیگر فیلم " بزرگمرد کوچک" قبل از صحبت های اولی اش به احترام حضور مادرش در نشست لحظه ای ایستاد و گفت: بهروز دانشجوی عکاسی در تهران بوده که به دلیل اصالت خوزستانی با لهجه ی آن شهر صحبت می کند اما به دلیل حذف برخی از سکانس ها برای حضور در جشنواره این شخصیت کامل شرح داده نشده است.

وی ادامه داد: اگر هنری وجود دارد باید به گونه ای کشیده شود من احساس می کنم در صورتی که بازیگر هستم نقش های متفاوتی را بازی می کنم و دلیل حضور من در این فیلم احساس دین به مردم خوزستان بوده است.

در ادامه پرهام دلدار بازیگر سید صالح در خصوص سابقه ی کاری خود عنوان کرد: شرایط خواسته ی پدر و مادرم باعث شد که در دوران طفولیت با بازیگری آشنا باشم و در سال 70 در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم.

وی ادامه داد: در ابتدا علاقه ای به بازی نقش "سید صالح موسوی" نداشتم چون از این شخصیت می ترسیدم اما به لطف عوامل از پس کار برآمده اند.


"بهزاد عبدی" آهنگساز فیلم گفت: موسیقی فیلم موضوع دشواری است که در گذشته اهمیت کمتری به آن می دادند اما حالا با نگاهی جدید موسیقی مفهوم بهتری به خود گرفت.

"حبيب الهیاری" تهیه کننده در خصوص نبود حمایت ها از فیلم در تولید بیان کرد: ما برای تهیه تجهیزات به پول و حمایت زیاد نیاز داشتیم به طوری که حتی نامه ای به مقام معظم رهبری دادیم و ایشان نیز ما را حمایت کردند.


"پروانه مرزبان" در خصوص رابطه "شهید حسین فهمیده" و "بهنام محمدی" گفت: شهید حسین فهمیده 13 ساله بوده اما بهنام محمدی با سن 1 سالگی در جنگ 45 روزه ی خرمشهر حضور داشته که در آن زمان حسین فهمیده نبوده است.

بهزاد عبدی در پایان با اشاره به حضور پرکار خود در جشنواره امسال خاطر نشان کرد: هنرمندان همیشه باید پرکار باشند به طوری که هر هنری را ارائه دهند و فرقی نمی کند که خطاط نقاش و یا موسیقی دان باشد.

شايان ذكر است جلیل عرفان منش مهمان نشست "بزرگمرد کوچک" بود.
گفتني است از حاشیه های این نشست بحث داغ فوتبال ایران و لبنان بوده است که یکی از حضار در نشست اشاره کرد./ص


براي ديدن اخبار و عكسهاي جشنواره اينجا را كليك كنيد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار