فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اين نيرو را متعلق به همه مردم کشور دانست و گفت: معنای بازدارندگی این است که آن‌قدر توان داشته باشیم که دشمن اجازه تعرض به مرزهای ما را به خود ندهد، لذا این را به وسیله رسانه می‌توان به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" در مراسم تجلیل از رسانه ملی و مسئولان قرارگاه رسانه‌ای رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 که در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: آرزو می‌کنم که با همت والای انقلابی در دستیابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم و در همین‌جا از همه خبرنگارانی که در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 حضور یافتند تشکر می‌کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت کار رزمایش در عرصه دریاهای آزاد افزود: معنای بازدارندگی این است که آن‌قدر توان داشته باشیم که دشمن اجازه تعرض به مرزهای ما را به خود ندهد، لذا این را به وسیله رسانه می‌توان به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: کاری که عملا در عرصه بین‌المللی دیده می‌شود، مهم این است که هم دوستان و هم دشمنان ببینند و تفاوت کار در رزمایش دریایی، عرصه بین‌المللی آن است، یعنی از 40 کیلومتر بعد از ساحل این عرصه آغاز می‌شود و حتی شناورهای سطحی و زیرسطحی دیگر کشورها نیز حضور داشته و برای رصد فعالیت‌های ما به کشتی‌های ما نزدیک می‌شوند.

سیاری با بیان اینکه ما باید بازدارندگی خود را هم به دوستان و هم به دشمنان خود نشان دهیم، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مظهر اقتدار ملت در دریا نیروی دریایی است، معنای زیادی دارد و آن‌چه در بازدارندگی دریایی انجام می‌دهیم، ذیل همین فرموده است؛ مثلا در اعزام ناوگروه‌ها در باب‌المندب و شرق و غرب و دریاها همیشه به دنبال این بوده‌ایم که این توانمندی را به نمایش بگذاریم و البته لازم است به طور جداگانه این کار برای داخل و خارج از کشور صورت گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش يادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 90 فرمودند؛ اثر رزمایش دریایی هم در داخل کشور و هم در سطح فراملی خود را نشان داده، بنابراین باید این توانمندی‌ها را با داشتن رسانه‌ای که در همه ابعاد پای کار باشد و با رعایت مسائل حفاظتی، نشان داد و همچنین نباید مسائل طبقه‌بندی شده در اختیار دشمن قرار گیرد و اطلاعات و تاکتیک‌های ما را نباید دیگران بدانند، لذا به فرموده فرماندهي کل قوا نباید تاکتیک‌های خود را در معرض نمایش برای دشمن بگذاریم.

وی تصریح کرد: کار جابه‌جا شدن خبرنگاران در رزمایش‌ها در عرصه دریا سخت‌تر، سنگین و گسترده است، اما این کار صورت گرفته تا بازدارندگی خود را نشان دهیم و دوستان خوشحال و دشمنان ناراحت شوند، لذا نشان دادن توانایی نیرویی دریایی به عنوان مظهر اقتدار ملت در دریاها به وسیله رسانه‌ها انجام می‌شود که کمتر از کار نظامی نبوده و آسان نیست.

سیاری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در 7 آذر ماه سال جاري مبني بر اينکه «امروز چهره نیروی دریایی در نگاه عمومی و رسانه ملی چهره شناخته شده است و جای خود را میان مردم باز کرده»، گفت: این کار به وسیله اصحاب رسانه صورت گرفته و حتی مقام معظم رهبری هنگامی که ما درباره عملیات 7 آذر و مروارید صحبت می‌کردیم، بر اهمیت رسانه‌ای عملیات‌های مختلف نیروی دریایی در دفاع مقدس نیز تاکید فرمودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در دوران دفاع مقدس، بحث اسکورت کشتی‌های تجاری در شرایط سختی که باید همه چیز مملکت از جمله نفت را حفظ می‌کردیم و دشمن این را نمی‌خواست، نیروی دریایی اقدامات بزرگی انجام داد تا جایی که امروز اهمیت بازگویی این تلاش‌ها حفظ می‌شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "شما تلاش کرده و دل مردم را در 3 هزار کیلومتری مرز جنوب خوشحال کردید" و رسانه‌ها نیز این توانمندی را نشان دادند".

سیاری با تشکر از ستاد کل نیروهای مسلح که هدف‌گذاری برای کل رزمایش‌ها را صورت می‌دهد، گفت: در این رزمایش ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حفاظت اطلاعات ارتش و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، سخنگوی رزمایش (امیر دریادار رستگاري) و همه خبرنگاران، زحمات زیادی کشیده تا در نشان دادن توان رزمی و شناخته شدن چهره نیروی دریایی تلاش کنند؛ در این رزمایش 40 درصد کار توسط ما و 60 درصد کار توسط این عوامل رسانه‌ای انجام شده، لذا ارزش کار شما بسیار بالا است.

فرمانده نیروی دریایی خطاب به عوامل قرارگاه رسانه‌ای رزمایش ولایت 91 افزود: قدر کار خود را بدانید؛ نه به خاطر بنده و نیروی دریایی، بلکه شما دل مردم و مقام معظم رهبری را شاد کردید و همچنین از طرفی نیز با دریا، زیردریایی‌ها، ناوها و ... آشنا شدید، لذا دست تک‌تک کسانی که برای نشان دادن توانمندی نیروی دریایی تلاش می‌کنند را می‌بوسم و افتخار می‌کنم شاگرد کسی باشم که به عنوان سرباز ولایی در عرصه حضور دارد، زیرا چشم دشمن را کور می‌کنید و به عنوان سرباز خط مقدم در عرصه جنگ نرم حضور دارید.

وی اظهار داشت: شما عزیزان در انعکاس اخبار نیروی دریایی در عرصه آب‌های آزاد بیش از پیش تلاش کنید، زیرا هر حرکتی در این عرصه در بازدارندگی، توانمندی علمی و صنعتی کشور و خوشحالی مردم تاثیر داشته و فعالیت‌ها در عرصه بین‌المللی برای نشان دادن توانمندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار می‌رود.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: نیروی دریایی متعلق به همه مردم است و ما سرباز مردم هستیم و همه باید  اتحاد خود را در دستیابی به اهداف نظام و پای کار بودن آن نشان دهیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: سیاری ، تجلیل ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار