محمد مرسي به عنوان رئيس دوازدهمين نشست سازمان همکاري اسلامي گفت امت اسلام به ما چشم دوخته و اميد بسته است تا براي چالشهاي پيش رو چاره اي بيانديشيم و از امکانات کشورهاي خود درست استفاده کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الميادين ؛‌ مرسي افزود انصاف اين است که سازمان همکاري اسلامي همه تلاش خود را براي غلبه بر مشکلات و چالشها به کار برد. ما به همکاري و همبستگي بيشتر نيازمنديم. ما مسائل و مشکلاتي پيش رو داريم که بايد براي آنها فکري کنيم. ما بايد در برابر تهديدها و خطراتي که کشورهايمان با آن مواجه اند بايستيم و چهره درستي از امت اسلامي نشان دهيم.
                                                  

 هم اکنون اتباع مسلمان در برخي کشورها از پديده اسلام هراسي رنج مي برند و ما بايد با سران چنين کشورهايي در اين باره گفتگو کنيم. احترام به حقوق بشر از اصول مهم اسلامي است و بر همين اساس بايد به حقوق اقليتها احترام بگذاريم.

مرسي با بيان اينكه قضيه فلسطين قضيه مركزي ومهم ماست خاطرنشان کرد هدف اساسي سازمان همكاري هاي اسلامي پس از دهه ها از سوزاندن مسجد الاقصي مسائل فلسطين است.

رئيس جمهور مصر همچنين با تاكيد بر حمايت از رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين افزود ما تا آزادي واستقلال فلسطين به كمك هاي خود از اين كشور ادامه خواهيم داد.

مرسي همچنين اظهار داشت سكوت در قبال اوضاع جاري در ميانمار ممكن نيست وبايد هرچه سريعتر با تلاش هاي بين المللي به مسلمانان"روهينيگا" كمك كنيم.

محمد مرسي در خصوص سوريه هم در ادامه سخنراني خود گفت هرگونه مداخله نظامي خارجي در سوريه را رد مي‌كنيم وراهكار سياسي براي حل بحران اين كشور را ترجيح داده ومي‌پذيريم.

                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مرسی ، همکاری ، سخنرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار