ایستگاه تحقیقاتی و پژوهشی نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد در شهرک صنعتی شماره دو کرمان به بهره‌برداری رسید.

حمید قاسم‌نژاد ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: آذر ماه 91 نخستین ایستگاه انرژی خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد با تکیه بر دانش فنی و تخصص موجود در بدنه کارشناسی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان افتتاح شد.

وی افزود: جایگزینی انرژی‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله خورشیدی به منظور کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کنترل عرضه و تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است.

قاسم‌نژاد تصریح کرد: استان کرمان به طور متوسط 300 روز آفتابی دارد که این وضعیت‌ آب و هوایی امکان خوبی را برای استفاده از انرژی‌های پاک فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه خورشیدی ظرفیت تولید 11 کیلووات برق و انتقال مستقیم آن را به برق سراسری دارد، علاوه بر اینکه چهار توربین ترکیبی ‌سلول‌های خورشیدی و انرژی بادی در این ایستگاه تحقیقاتی قرار داده شده است.

قاسم‌نژاد گفت: طی یک ماه گذشته 3 مگاوات برق در این ایستگاه تولید شده و روشنایی شب‌های ایستگاه از خود مجموعه تامین می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.