سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مشروط بودن مذاکرات از سوی ایران به این معناست که اگر آمریکایی‌ها در اثبات ادعای خود صادقند، بايد موانع موجود را از سر راه مذاکره بردارند.

"سید حسین نقوی‌حسینی" نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارائه پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی آمریکا با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اصل معتقد است که مسائل و تناقضات باید از طریق گفتگو حل شود.
 
وی افزود: آن‌چه که از سوی آمریکا مطرح می‌‌شود به اعتقاد ما نوعی فریب‌کاری بین‌المللی بوده و ايران اصل مذاکره را هرگز نفي نکرده است؛ اگر قرار است ايران مذاکره با آمريکا را قبول کند اين کار را مشروط انجام مي‌دهد زيرا عزم و اراده صادقی در این اظهارات از سوي آمريکا نمی‌بینیم.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: مشروط بودن مذاکرات از سوی ایران به این معناست که اگر آمریکایی‌ها در اثبات ادعای خود صادقند، بايد موانع موجود را از سر راه مذاکره بردارند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موانع مذاکرات، شامل بدهی‌های معوقه آمريکا به جمهوری اسلامی(بلوکه کردن اموال و دارايي‌هاي ايران)، تحریم‌ها، خوی سلطه‌گری آمریکا نسبت به ایران و ... است که باید برداشته شود.

گفتني است، "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (۱۴بهمن/۲ فوریه) در کنفرانس امنیتی مونیخ به طور صریح گفت: در صورتی که ایران خواستار راه حلی جدی برای حل بحران هسته‌ای این کشور باشد، کشورش آماده است مذاکراتی دوجانبه با ایران را آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار