جشنواره صدای عشایر و نمایشگاه عشایر فارس در این جشنواره، برای شناسایی فرصت‌های بکر در حوزه گردشگری استان تأثیرگذار است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، حسین صادق عابدین شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جشن روز فرهنگ فارس از سلسله برنامه‌های جشنواره صدای عشایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افراد ظرفیت‌های عشایر فارس را نمی‌شناسند، اما امیدواریم با برپایی چنین جشنواره‌هایی شاهد توسعه کمی و کیفی گردشگران با استفاده از پتانسیل‌های عشایر فارس باشیم.

وی بیان کرد: فارس از زمره استان‌هایی است که عشایر در آن حضوری فعال دارند و باید از پتانسیل نهفته آنها استفاده موثر کرد.

استاندار فارس تأکید کرد: تنوع اقلیم فارس ظرفیت‌های گردشگری مناسبی را ایجاد می‌کند که با فرهنگ‌سازی می‌توان آنها را به فعلیت رساند.

صادق عابدین گفت: طی دو سال گذشته توسعه گردشگری در فارس به فعالیتی علمی تبدیل شده و طرح جامع گردشگری فارس ضمن نگاه به نقاط قوت و ضعف این صنعت در استان و بررسی کشورهای هدف گردشگری طراحی شده و به اجرا می‌رسد.

وی ضمن تأکید بر افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در فارس گفت: سال گذشته مدت زمان اقامت گردشگران در فارس 2.2 شب بود که امسال به 2.8 شب رسیده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: اقامت گردشگران در استان‌های همجوار، به طور میانگین به 6 روز می‌رسد؛ از سوی دیگر هزینه کرد آنها نیز در این استان‌ها نسبت به فارس بیشتر است.

صادق عابدین گفت: خوشبختانه وضعیت ظرفیت اشغال هتل‌ها در فارس بهبود یافته و امسال این ظرفیت به 60 درصد رسیده است که این موضوع حاصل ساماندهی فضای شهری و جلوگیری از نصب چادر در پارک‌ها است.

وی یادآور شد: مطابق هماهنگی انجام شده با مسوولان میراث فرهنگی کشور، مقرر شد طی دو هفته آینده برای برپایی کنفرانس‌های ملی در شیراز، هتل‌های فارس بتوانند میزبان خوبی برای آنها باشند و نرخ‌های مناسبی را به آنها ارائه کنند.

استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی دفتر معاونت میراث فرهنگی منطقه جنوب کشور در شیراز گفت: از راه‌اندازی این دفتر در شیراز استقبال می‌کنیم، اما باید منافع استقرار این معاونت منطقه‌ای در شیراز برای استان معین شود.

به گزارش ایسنا، برپایی چادرهای ایلیاتی، کوچ نمادین عشایر به طول شش کیلومتر در خیابان‌های تهران، عروسی نمادین عشایر فارس در جشن روز فرهنگ فارس، عرضه محصولات صنایع دستی و خوراک‌های بومی عشایر فارس در این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: عشایر ، جشنواره ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.