مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی یکی از مشکلات اماکن مناطق روستایی را استفاده از مصالح کم دوام و غیر استاندارد برشمرد و افزود: با تلاش های انجام شده از سوی بنیاد مسکن و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره و با حذف کاغذ بازیهای غیر ضروری سعی شده که روستائیان از این تسهیلات در کمترین زمان ممکن با ضمانت زنجیره ای اهالی از آن بهره مند شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدی در آئین افتتاح چهار هزار و سیصد و پنجاهمین خانه مقاوم سازی شده روستایی گفت: در بحث مقاوم سازی شهرستان اهر با دارا بودن از 36درصد اماکن مسکونی 10درصد از متوسط استانی بیشتر است که باید دراین راستا مسئولین محلی و دهیاران با مشارکت مردم و فرهنگ سازی مناسب گامهای عملی در نوسازی اماکن مسکونی خود بردارند.

وی، گفت: در زلزله اخیر اماکن مسکونی مقاوم سازی شده امتحان خود را پس دادند و در روستاها و اماکنی که با رعایت استانداردهای لازم در ساخت مسکن و با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده بود کمترین آسیب را متحمل شده اند.

این مقام مسئول از تلاش همه جانبه تمامی مسئولان استانی و شهرستانی که درامر بازسازی زلزله تمامی همت خود را مصروف به خدمت رسانی به مناطق زلزله زده کردند قدردانی کرد و افزود: بنیاد مسکن با تمامی امکانات و همراهی ستادهای معین به کار و تلاش خود در مناطق زلزله زده ادامه می دهد.

وی، افزود: تاکنون هشت هزار سند به واحدهای مسکونی شهرستان اهر واگذار شده و اهالی روستاها با استفاده از سند ملکی می توانند به عنوان ضمانت بانکی از تسهیلات کم بهره استفاده نمایند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.