نخستین جشنواره بزرگ عشایر زاگرس نشین روز سه شنبه در بخش الوار گرمسیری اندیمشك برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، در این جشنواره كه در روستای بیدروبه مركزی اندیمشك برگزار شد عشایر لر،كرد،لك،عرب،ترك،بختیاری، تركاشوند،بهمئی و فارس با برپایی سیاه چادر در محوطه ای به مساحت 10 هكتار و با برگزاری آیین جشن سنتی سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

عشایر زاگرس نشین همچنین در این جشنواره با برگزاری مسابقه سواركاری و بازی های محلی،شعرخوانی و اجرای موسیقی محلی و نیز برپایی نمایشگاه صنایع دستی،طبخ غذای سنتی و پخت نان ، آداب و رسوم خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشك در این جشنواره كه با استقبال مردم منطقه مواجه شد در سخنانی گفت:این جشنواره به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و با هدف حفظ وحدت و انسجام ،اتحاد و همدلی و ایجاد صفا و صمیمیت بین عشایر حوزه زاگرس برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار 'عبدالرضا چشم روشن' از عشایر به عنوان پیروان واقعی خط ولایت نام برد و گفت:تبعیت عشایر از فرامین مقام عظمای ولایت و حفظ وحدت نقش مهمی در اقتدار نظام در برابر دشمن دارد.

نماینده مردم اندیمشك در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به نقش بارز عشایر سلحشور در پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت:در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی عشایر غیور دوشادوش سایر اقشار در صحنه حاضر و از حریم ولایت و ارزش ها دفاع كردند.

'عیسی دارایی' افزود:در شرایطی كه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه میان اقوام مختلف است ، حفظ وحدت ، اتحاد و همدلی میان آحاد جامعه دشمن را در رسیدن به هدف ناكام خواهد گذاشت./س
برچسب ها: جشنواره ، عشایر ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.