نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مرکز بزرگ دیالیز خیریه ام‌البنین در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،منصور حقیقت‌‍‌پور اظهار داشت: قرار است این مرکز در قالب 20 تخت به صورت رایگان به بیماران دیالیزی ارائه خدمات کند که در این زمینه همراهی و همکاری بیشتر خیرین و نیکوکاران استان را نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنا به وعده داده شده به مردم مجمع نمایندگان استان فعالیت خود را آغاز کرده و سعی داریم از ظرفیت مجمع نمایندگان شمال غرب کشور نیز در جهت توسعه و رونق استان بهره بگیریم، خاطرنشان کرد: مسئولیت یک ساله مجمع نمایندگان شمال غرب با استان اردبیل است که قطعاً در این یک سال سعی داریم با ارزیابی نقاط ضعف و قوت شمال غرب کشور با همراهی 50 نماینده تلاش کنیم تا بخش عظیمی از پیشرفت‌ها و عمران و آبادانی را برای این منطقه به ارمغان بیاوریم.

عضو مجمع نمایندگان استان در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی نیز یادآور شد: یکی از انتظارات مردم اردبیل ساخت حسینیه و زائر‌سرا در مشهد مقدس بود که شاهد کلنگ‌زنی احداث این حسینیه با حضور خیرین و افراد نیکوکار بودیم که قرار است 7 میلیارد تومان در فاز اول برای این پروژه سرمایه‌گذاری شود.

حقیقت‌پور گفت:‌ سرمایه‌گذار قول داده است که ظرف یک سال آینده این مجموعه را تکمیل کرده و در اختیار زائران استان اردبیل در مشهد مقدس قرار دهد.

وی عنوان کرد: نظیر این کار را در قم و کربلا نیز پیگیری می‌کنیم تا براساس واگذاری زمین و اسناد مالکیت حسینیه و زائر‌سرای عظیمی را در قم و همچنین کربلا و نجف اشرف بسازیم.

این نماینده مجلس افزود: برای ساخت مسجد و حسینیه در تهران نیز برای هیری‌ها و نیری‌های مقیم مجوز لازم از شهرداری منطقه 5 و 22 تهران اخذ شده که انتظار می‌رود به سرعت کارهای اجرایی نیز در این زمینه صورت گیرد.

حق‌آبه قزل‌اوزن عادلانه بین هشت استان توزیع شود

حقیقت‌پور در بخش دیگری به توجه ویژه به مسائل زیر‌بنایی و زیر‌ساختی به ویژه در حوزه آب و خاک اشاره کرد و بیان داشت: قدر مسلم در این زیر‌ساخت‌ها جاده، تامین آب شرب برای مصارف صنعت و کشاورزی مدنظر بوده به طوری که تلاش می‌کنیم دغدغه‌های تامین آب در این حوزه را برطرف کنیم.

وی موضوع انتقال آب از قزل‌اوزن را از عمده پیگیری‌های نمایندگان در هفت هشت ماه گذشته اعلام کرد و تصریح کرد:‌ ما دو جلسه کاری را با وزیر نیرو در این زمینه برگزار کردیم و خواستار تخصیص سهمیه استان از قزل‌اوزن شدیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بیش از 6 میلیارد متر‌مکعب آب تولیدی استان وارد قزل‌اوزن می‌شود در حالی که سهم برخورداری ما 113 میلیون‌ متر‌مکعب می‌باشد که در صورت راه‌اندازی سد گیوی و بفراجرد می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه حجم قابل توجهی از آب سرازیر شده به قزل‌اوزن نصیب استان‌های زنجان، گیلان، قزوین و حتی البرز و تهران می‌شود، ابراز داشت:‌ در سال‌های اخیر حق استان اردبیل نادیده گرفته شده و در دو سال گذشته نیز این موضوع از پیگیری‌های لازم برخوردار نبوده، ولی با تشکیل جلسه و فعال کردن کمیته تخصیص تلاش کردیم تا سهم استان و 113 میلیون متر‌مکعب جنوب استان را احیا کنیم.

وی تاکید کرد: باید این سهم بین هفت یا هشت استان حاشیه‌نشین این حوزه آبریز به صورت عادلانه تقسیم شود تا بر اساس منطق عدالت استان‌ها از این نعمت بهره‌مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان گفت:‌ اگر بتوانیم این انتقال را به بخش اردبیل و نمین انجام دهیم بخش عمده‌ای از دغدغه کشاورزان و زارعان منطقه در تامین منابع آبی برطرف خواهد شد.

حقیقت‌پور یکی دیگر از مشکلات دشت اردبیل را نشست چاه‌های زیر‌زمینی و همچنین به حداقل رساندن ظرفیت منابع آبی زیر‌زمینی در دشت اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: برای علاج‌بخشی به دشت اردبیل طرح‌های مطالعاتی در حال انجام است و سعی می‌شود با انتقال آب از حوزه‌های مختلف جلوی این آسیب جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: در بخش تامین آب شرب برای اردبیل از سرچشمه خرخر سعی شده است، آب شرب مورد نیاز تامین شود که این آب ضمن آنکه گوارا می‌باشد از برجستگی‌های برداشت مستمر نیز برخوردار است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین منابع آبی روستایی نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه 4 میلیارد تومان از وزیر نیرو مجوز دریافت کردیم تا بخش عظیمی از منابع آبی روستایی تامین شود.

حقیقت‌پور همچنین از حل مشکل فاضلاب نمین و شهر نیر خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان برای حل مشکل فاضلاب نمین از وزیر نیرو اعتبار دریافت کردیم که امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی آنها انجام شود.

وی در پایان در خصوص مشکلات و معضلات حوزه خاک نیز گفت: در حفظ و صیانت از منابع خاکی با توافقی که با وزیر کشاورزی داشتیم، قرار شد در 50 هزار هکتار از اراضی اردبیل توسعه باغات به ویژه اراضی شیب‌دار را شاهد باشیم که این امر هم در تولید میوه و هم اشتغالزایی و تثبیت خاک منطقه موثر خواهد بود.
برچسب ها: دیالیز ، درمانی ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.