جایگزینی سوخت های مناسب به جای بهره برداری از هیزم و چوب جنگل ها در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشوربا بیان این مطلب گفت: 479 هزار هکتار عملیات جنگل کاری در جنگل های شمال احیا و توسعه یافته همچنین 25 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است که 8.7 میلیون هکتار از این میزان در دولت های نهم و دهم عملیاتی شده است.

اورنگی با بیان اینکه جایگزینی سوخت های مناسب به جای بهره برداری از هیزم و چوب جنگل ها در دست اجراست،افزود: مطالعات این طرح در سطح 109 میلیون هکتار از اراضی کشور انجام شده است،122 شعبه فروشندگی نفت،170 جایگاه توزیع گاز مایع و نصب 43 آبگرمکن خورشیدی نیز در این راستا صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به مقوله آبخیزداری توجه کمتری شده است ادامه داد: با اختصاص اعتبارات لازم قطعا گستره کار افزایش یافته و شاهد بهبود بیشتر وضعیت خواهیم بود.

رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور به اجرای طرح کمربند سبز و دلایل کندی کار اشاره کرد و یادآور شد: اجرای چنین طرح‌هایی در اولویت قرار دارد چراکه در این صورت مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مشخص شده و کسی نمی‌تواند به منابع طبیعی تجاوز کند.

اورنگی با بیان اینکه تاکنون در 16 هزار هکتار از اراضی در معرض خطر طرح کمربند سبز به مرحله اجرا درآمده است، افزود: باید استانداران نیز در این رابطه به سازمان کمک کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اجرای طرح کاداستر در همه اراضی ملی، ابراز کرد: مدیریت بر سرزمین از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه در کشورهای پیشرفته پیگیری می‌شود و توجه به آن باعث توسعه کشور می‌شود.

رئیس سازمان منابع‌طبیعی، امورجنگل‌ها و آبخیزداری کشورتصریح کرد:مدیریت بر عرصه‌های زمین از اصلی‌ترین برنامه‌هاست که گام نخست اجرای آن تهیه نقشه است که اگر تهیه نشود همه برنامه‌های اجرایی در کشور ابتر باقی می‌ماند./س

برچسب ها: جایگزینی ، سوخت ، هیزم ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.