ديدار تيم هاي ايران لبنان در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا امروز ساعت 15.30در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.

 

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران اين ديدار به دليل باخت تيم ملي کشورمان در ديدار گذشته دو تيم از حساسيت بالائي برخوردار است ،اما کارشناسان فوتبال در اين باره چه نظري دارند.

زادمهر:بازی امروزجبران بازی های گذشته است

کارشناس فوتبال کشورمان در ارتباط با بازی ایران- لبنان در جام ملت های آسیا گفت: ما یک بار به لبنان باختیم و دیگر اين نتيجه تکرار نخواهد شد و این بازی یک فرصت برای جبران بازی قبل است.

محمد زادمهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، گفت: باخت به لبنان یک اتفاق بوده است و این بازی یک فرصت مناسب برای بازی فردا و ديدارهاي مقدماتی جام جهانی است.

کارشناس فوتبال بیان کرد: مردم ما به دنبال منافع ملی هستند و قطعا در بازی فردا در استادیوم شرکت می کنند و تحت هر شرایطی تیم ملی را حمایت خواهند کرد.
 
 


وی در ادامه گفت: فضا را برای انتقادات و پیشنهادات باید در تیم ملی ایجاد کنند، زیرا در هر جایی مشکلی است و با انتقادات و پیشنهادات سازنده و کارساز حل خواهد شد.

زادمهر در آخر بیان کرد: بازیکنان جدید دعوت شده بسیار خوب هستند کی روش در این بازی آنها را امتحان خواهد کرد و امیدوارم فورواردهای جدید و دروازه بانان تازه دعوت شده بتوانند فردا بدرخشند و با کمک آنها بازی را ببریم.

رسول کربکندی: کارهای ترکیبی دفاع فشرده لبنان را باز می کند

کارشناس فوتبال گفت: بازی تیم ملی مقابل لبنان شرایط خاص خود را دارد حمایت و همدلی ها سابق از تیم ملی کمتر شده است.

رسول کربکندی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال کنار گذاشتن رحمتی از سوی کی روش تاثیر منفی بر روی تیم ملی و تماشاگران استقلالی خواهد گذاشت.
 
 

کربکندی در ادامه اظهار داشت: به طور طبیعی تیم لبنان از لحاظ فنی نسبت به تیم ملی ضعیف تر است ، این تیم تکنیکشان ارائه بازی بسته است. زمان مفید بازی را می گیرند تا کمتر مقابل تیم ملی گل بخورند. لبنانی ها از طريق شروع مجدد ها و ضد حملات سعی می کنند که به تیم ملی گل بزنند.

وی عنوان کرد: اگر تیم ملی شیوه بازی کردن مقابل لبنان را بداند و بازی منطقی ارائه دهد به طور حتم می تواند برنده این بازی باشد.

وی تصریح کرد: اگر تیم ملی گل اول را دریافت کند لبنانی ها 10 نفره دفاع خواهند کرد و این کار تیم ملی را در گلزنی سخت می کند لبنان باید مطابق میل ما بازی کند تا این تیم را بتوانیم ببریم.

کربکندی بیان داشت: لبنانی ها با برد در بازی مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند، تیم ملی با شرایط نامناسبی که دارد دیگر به راحتی مقابل تیمهایی همچون لبنان برنده نمی شود آسیایی ها با سرعت در فوتبال پیشرفت می کنند اما ما درجا می زنیم.

وی درباره برگ برنده تیم ملی مقابل لبنان گفت: ملی پوشان باید با کارهای ترکیبی ارائه بازی سرعتی دفاع فشرده حریف را باز کنند تا به موفقیت دست یابند.

کارشناس فوتبال در خصوص انتقادهای صورت گرفته از لیست تیم ملی گفت: کی روش براساس اختیارات اسامی نفرات تیم ملی را اعلام کرده است، به نظرم تنها ابهام این لیست پذیرفته شدن استعفای رحمتی از سوی کی روش است.

کربکندی تصریح کرد: بازیکنان تیمهای لیگ برتر تفاوت زیادی باهم ندارند به خاطر همین دعوت نکردن یک بازیکن ضرري به تیم ملی وارد نمی کند.

پیوس: لبنان تیم درجه پنجمی آسیا هم نیست!

کارشناس فوتبال در ارتباط با بازی ایران-لبنان مقدماتی جام جهانی گفت: نباید برای این بازی حساسیت ایجاد کنند زیرا لبنان تیم درجه 5 آسیا هم نیست و بازی قبلی را به طور اتفاقی به این تیم باختیم.

فرشاد پیوس در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: نباید حساسیتی برای این بازی ایجاد کنند، زیرا بازی خیلی سختی نیست، لبنان یک تیم درجه پنجمی آسیا هم محسوب نمی شود که در بازی قبل به طور اتفاقی به آنها باختیم و همان یکبار بود و دیگر تکرار نمی شود زیرا بچه ها هیچ آمادگی نداشتند و تیم لبنان را دست کم گرفته بودند.
 
 

کارشناس فوتبال کشورمان بیان کرد: لبنان تیمی نیست که بخواهیم راجع به آن بحث کنیم بازیکنان باید یک بازی هجومی انجام دهند و از سه فوروارد استفاده شود، نباید ما در زمین خودمان به این تیم ببازیم.

وی اظهار داشت: اگر دقایق اول بتوانیم گل را بزنیم شرایط برای یک برد پرگل فراهم خواهد شد و راحت می توانیم پنج- شش گل را وارد دروازه لبنان کنیم. البته وجود هواداران انگیزه بازیکنان برای گلزنی را بیش تر خواهد کرد و بازی راحت تری برای تیم ملی رقم می خورد.

پیوس در خصوص بازیکنان جدید دعوت شده گفت: یکی از کارهای خوب کی روش دعوت بازیکنان جدید و با انگیزه است که دنبال جویای نام هستند و می توانند خود را برای آینده آماده کنند و در این بازی مثمر ثمر خواهند بود.

وی در خصوص دروازه بانان جدید دعوت شده گفت: دروازه بانان جدید دعوت شده بازیکنان خوبی هستند که در باشگاه های خود بسیار خوب کار کرده اند اما تا به حال تجربه بازی ملی را نداشته اند و با ترس و واهمه در دروازه خواهند ایستاد، امیدوارهستم مسئولین و کفاشیان با کی روش صحبت کنند و او را به تیم ملی برگردانند زیرا رحمتی یکی از بهترین دروازه بانان آسیا است و در حال حاضر از آمادگی بیش تری نسبت به دروازه بانان تازه دعوت شده برخوردار است.

پیوس در ارتباط با شرایط فعلی پرسپولیس نیز اظهار داشت: مساوی های پشت سرهم چیزی از باخت کم ندارد، با این شرایط ما جدول لیگ را از دست داده ایم و نهایتا ششم – هفتم خواهیم ماند، پرسپولیس باید تمام فکر و ذکرش را برای جام جذفی بگذارد و باید کادر فنی و بازیکنان تلاش و فعالیت خود را زیاد کنند و هماهنگی بیش تر خود را برای جام حذفی بگذارند تا بتوانند با قهرمانی جام حذفی هواداران را خوشحال کنند و سهمیه آسیا را کسب کنند.

ذوالفقارنسب: بازی با لبنان چندان حساس و مهم نیست /ملی پوشان می خواهند انتقام آن 3 امتیاز حیاتی را بگیرند

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با لبنان بازی زیاد حساس و مهمی برای ما نیست.

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازی با لبنان برای ما بازی زیاد حساس و مهمی نیست چون در چارچوب مقدماتی جام ملت های آسیا است امام بازیهای مهم و حساس ما در خردادماه برگزار خواهد شد که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی است.
 
 

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: کی روش کسانی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که از آنها شناخت کافی داشته است اما مهم ترین مسئله دعوت مجدد هادی عقیلی است که کار پسندیده ای است و این مدافع خوب و باتجربه را دوباره به گردونه تیم ملی برگردانده است، در مورد گزینش نفرات در این اردو خیلی صحبت ها شده است و درمورد غیبت سید مهدی رحمتی هم بحث های زیادی شده اما غیبت این دروازه بان فرصت خوبی است تا بقیه گلرهای ما محک بخورند و تجربه بازی ملی را به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: هرچند بازی با لبنان برای ما زیاد حساس نیست اما کی روش تمام لژیونر های فوتبال ایران را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است چون همه آنها جوان هستند و هنوز فضا وجو فوتبال ما را خوب نمی شناسند، خوب است که این لژیونرهای جوان بیایند و فضای فوتبال ما را بهتر و بیشتر بشناسند، در بین آنها تنها اشکان دژاگه خوب است که می تواند در تیم ملی بازی کند اما بقیه هنوز درآن سطح نیستند چون جوان هستند و تجربه لازم را برای حضور در تیم ملی کشورمان ندارند.

ذوالفقارنسب در ادامه گفت: لبنان نمی تواند در تهران حریف خطرناکی برای ما باشد چون با توجه به هشداری که در بیروت به ما داد و 3 امتیاز بسیار حساس و حیاتی را از ما در مقدماتی جام جهانی گرفت، الان هر تیمی که از کشورمان مقابل آنها قرار بگیرد ، با توجه به انگیزه ای که بچه های ما دارند ، می توانند به پیروزی برسند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: الان همه ملی پوشان ما حرف از انتقام گرفتن از لبنان می زنند، همین انگیزه باعث موفقیت تیم ملی ما خواهد شد چون همه می خواهند از لبنان در این دیدار خانگی انتقام بگیرند، سطح فوتبال آنها مشخص است و لبنان تیم درجه 3 آسیا محسوب می شود اما در یک شرایط استثنایی و در روزی که بازی بسیار بد تیم ملی ما بود، لبنان 3 امتیاز بسیار حساس در راه جام جهانی از ما گرفت که آن بازی داستان جداگانه ای بود.

وی افزود: کی روش در مورد سطح بازیهای لیگ ایران و دربی تهران هم عذرخواهی کرد و هم حرفش را عوض کرد اما در سطح ملی بازیهای ما تا حالا خوب نبوده است، شاید بازیهای تیم ملی جذاب بوده مثل ایران و کره جنوبی که هم خیلی جذاب و هم حساس بود اما به لحاظ فنی بازی قابل قبولی نداشتیم.

ذوالفقارنسب در پایان گفت: تعداد تماشاگران رابطه مستقیم با بازی خوب و نتیجه دارد ، تماشاگر ایرانی با پیروزی تعدادشان در استادیوم ها اضافه می شود و این مسئله فقط مختص به تیم ملی نیست بلکه در باشگاه ها هم همین است، البته برعکس ماجراهم هست و هر وقت تیم خوب بازی نکند و نتیجه نگیرد، تعداد تماشاگران در ورزشگاهها کم می شود، در بازیهای اخیر تیم ملی تعداد بسیار کمی تماشاگر به استادیوم ها آمده اند اما با ارائه بازیهای خوب و کسب نتایج مطلوب، تماشاگران باز هم به استادیوم ها می آیند این قانون در تمام دنیا حاکم است و فقط در کشور ما نیست./با

برچسب ها: فوتبال ، ایران ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار