رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در چارچوب تحقق منویات مقام معظم رهبری، حمایت از کار و سرمایه ایرانی وپیگیری سیاست های اشتغالزایی دولت، امور واگذاری اراضی دشت گلفرج شهرستان جلفا و پایاب سد خداآفرین شهرستان خداآفرین، از هفته آینده در فاز اجرا قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان گفت: کشاورزی از محورهای مهم توسعه در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستائیان بوده و با بهره برداری از اراضی دشت گلفرج و پایاب سد خداآفرین این شهرستانها به یک باغ شهر تبدیل خواهندشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی، از همکاری بهره برداران در زمینه‌های احداث جاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از منابع موجود و به خصوص آب مصرفی کشاورزی به نحو قابل توجه استفاده می گردد افزود: بزودی واگذاری1500 هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در این شهرستان، خواهد توانست علاوه بر ایجاد اشتغال مولد ، توسعه کشاورزی خداآفرین را از ضریب بالاتری برخوردار نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه برای اجرای طرح آبخيزداري در حوزه بالادست سد خداآفرين، سال گذشته نزديك به 7 ميليارد ريال توسط منابع طبیعی استان هزينه شده است گفت: بر اساس تصمیمات متخذه در این نشست، متقاضیان بهره برداری از پایاب سد خداآفرین در این شهرستان، در قالب تعاونی به بانک زمین معرفی خواهند شد تا روند واگذاری اراضی توسط این بانک اجرایی گردد.

محمدیان با تاکید بر اینکه اسامی واجدین شرایط واگذاری اراضی دشت گلفرج شهرستان جلفا، طی چند روز آتی توسط فرمانداری این شهرستان به سازمان جهادکشاورزی اعلام و بعد بررسی های لازم، در اختیار بانک زمین قرار خواهد گرفت افزود: برابر دستورالعمل های توسعه بخش کشاورزی، اقدامات لازم در این خصوص اجرایی خواهدشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به تلاش سازمان در توسعه تعامل با دستگاه های اجرایی در راستای پیشبرد موفق اهداف توسعه بخش کشاورزی استان گفت: با تکمیل سد خدا‌آفرین و شبکه‌های پایاب آن در آذربایجان‌شرقی30 هزار هکتار اراضی مستعد زیر کشت آبی قرار می گیرد و در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی این منطقه نقش بسیار چشمگیری را خواهد داشت./س

برچسب ها: آغاز ، واگذاری ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.