رئیس مبارزه با بیماری‌های طیور دامپزشکی ایلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون 11 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های گوشتی استان انجام شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر شهرام باسامی با اعلام این خبر اظهار کرد: صدور مجوز جوجه‌ریزی، واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی و درمانی واحدهای مرغداری در سامانه اطلاعات جغرافیایی بیماری‌های طیور ثبت و صدور و مجوز فروش نیز بر اساس اطلاعات مربوطه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه بروز یا شیوع بیماری از طریق سامانه تحت GIS طیور در مرکز استان قابل رصد بوده و در صورت بروز بیماری‌ها، اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع آنها صورت می‌گیرد، افزود: به منظور مبارزه با انگل‌های داخلی دام، به دام‌های منطقه عشایری به صورت رایگان داروی مایع و وسیع‌الطیف آلبندازول خورانده شده است.

باسامی با اشاره به اینکه در استان حدود 2 میلیون راس دام سبک گوسفند و بز وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد آن متعلق به جامعه عشایری است و بیش از 25 هزار خانوار در استان به امر پرورش و نگهداری دام اشتغال دارند.

رییس مبارزه با بیماری‌های دامپزشکی استان تصریح کرد: این دستگاه با اجرای طرح‌های مبارزه با انگل‌های داخلی و خورانیدن دارو و سمپاشی جایگاه نگهداری و واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بصورت رایگان و ساماندهی اکیپ‌های نظارتی برای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام از جمله برنامه‌های اجرا شده طی امسال بوده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: جوجه ، ایلام ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.