نماينده مردم سيستان و بلوچستان در نطق ميان دستور گفت: تالاب هامون تبديل به کانون بحران و طوفان‌ها شده است و صنعت کشاورزي اين استان در حال نابودي است و از مسئولين درخواست دارد تا در رابطه با مشکلات اين استان اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حليمه عالي نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز (18بهمن ماه) با تبريک ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي به مواردي از مسائل و مشکلات سيستان و بلوچستان اشاره کرد.

وي در رابطه با اهميت اين استان گفت: سيستان و بلوچستان داراي موقعيت سوق الجيشي است و از آن به عنوان تنگه احد جمهوري اسلامي ايران ياد شده است و دشمنان نتوانستند از مرزهاي اين کشور ايران را تهديد کنند.

عالي در ادامه به مشکل بيکاري در اين استان اشاره کرد و گفت:‌بيش از 90 درصد مراجعه کنندگان به من تحصيل کردگان بيکار هستند و  من چگونه بايد پاسخگوي آنها باشم.

نماينده مردم سيستان و بلوچستان از مشکلاتي که خشکسالي براي اين استان به بار آورده ياد کرد و گفت:‌ اين استان وابسته به آب بيگانه است لذا خواهشمندم جهت استفاده از قطره قطره آب اين سرزمين برنامه ريزي و اقدامات لازم را انجام دهيم.

عضو کميسيون بهداشت و درمان ادامه داد: پرداخت نشدن اعتبارات در بخش توليد، صنعت و کشاورزي، صنايع استان را دچار مشکل کرده و با به تعطيلي کشاندن بسياري از کارخانه‌ها و شهرک صنعتي به خيل بيکاران در اين استان افزوده است.

عالي ادامه داد: افزايش قيمت‌ها و تورم در کشور کمر قشرکم درآمد اين استان محروم را خم کرده است.

وي خطاب به رئيس جمهور گفت: آقاي احمدي‌نژاد! عدالت محوري و مهر ورزي را در کجا بايد ديد؟ در شعار يا در عمل، براي  توسعه مناطق محروم و کم‌‌تر توسعه يافته چه تدابيري انديشيده‌ايد.

عالي ادامه داد: آيا با جلوگيري از سو استفاده‌هاي متخلفين بزرگ و اخلال‌گران نمي‌شد مشکلات مردم استان محروم سيستان و بلوچستان را رفع کرد.

نماينده مردم زهک و هيرمند گفت:‌با توجه به گران شدن محصولات کشاورزي صنعت کشاورزي استان در حال از بين رفتن است و خشکسالي مرگ تدريجي دامداران استان را به همراه داشته است.

عالي به تالاب بين المللي هامون اشاره کرد و گفت: اين تالاب که روزي اهميت فوق العاده‌اي در اين استان داشت اکنون کانون بحران و طوفان‌ها شده است چرا براي رفع اقدام اين تالاب کاري انجام نمي‌دهيد.

وي افزود: با توجه به تبديل شدن بعضي از شهرها به شهرستان در اين استان و بازنشستگي‌ها چرا از جوانان شايسته استفاده نمي‌کنيد و همانند گذشته جذب نيرو به صورت سليقه‌اي است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان در پايان گفت: قرار بود تا پايان دولت دهم تمام  طرح‌هاي اجرايي در اين استان به اتمام برسد و اميدوارم اينگونه باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نطق ، خشکسالی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار