"رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه اخيرا اظهار داشته كه آن كشور به عنوان عضوي از اعضاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) مانع ورود رژيم صهيونيستي به آن سازمان خواهد شد و اکنون در اظهار نظري مستقيما مخالفت خود را با فعاليت رژيم صهيونيستي در ناتو اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه حريت، اردوغان در جريان صحبت در مورد وجود تفاوت هاي فرهنگي ميان تركيه و كشورهاي اروپائي و احتمال مانع بودن اين مسئله در روند عضويت كامل تركيه در اتحاديه اروپا اين خبر را اعلام نمود. وي در مورد تاخير پنج دهه اي عضويت كامل تركيه در اتحاديه اروپا اظهار داشت "در اين مورد ترديدهايي وجود دارد زيرا تمامي اعضاي اتحاديه نخواهند توانست به آن چيزهايي كه ما دست يافته ايم دست بيابند." 

 وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري در مورد حضور تركيه به عنوان تنها كشور مسلمان در ناتو اظهار داشت "مگر ما هم اكنون در كنار دولتهاي عضو در ناتو نيستيم؟" 

وي در ادامه حضور رژيم صهيونيستي در ناتو را گامي "اشتباه" خواند و اظهار داشت كه تركيه مانع از ورود رژيم صهيونيستي به آن سازمان و فعاليت بيشترش در آن حوزه خواهد شد.

وي در اين باره افزود "ما براي خودمان خطوط قرمزي داريم. براي ما، ناتو با حضور رژيم صهيونيستي غير قابل تصور است. به نظر ما حضور رژيم صهيونيستي در اين سازمان باعث ايجاد نزاع هاي تاريخي و فرهنگي و ساختاري خواهد شد." 

برچسب ها: ترکیه ، ناتو ، اردوغان ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار