مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای طرح جامع بازیابی گازهای مشعل در این شرکت خبرداد.

مسعود حسنی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: اجرای این طرح در راستای کاهش آلاینده های هوا در اطراف پالایشگاه خانگیران سرخس و کاهش چشمگیر گاز اسیدی به مشعل صورت می گیرد.

وی اظهارکرد: این طرح از جمله پروژه های بزرگ زیست محیطی و در دست اقدام است که با اجرای آن، گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه بازیافت می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد یکی از معدود مجتمع های پالایشی گاز طبیعی است که گازهای ترش مخازن مزدوران در منطقه خانگیران سرخس را فرآورش می نماید.

حسنی ادامه داد: در طول سال، 90 میلیون متر مکعب گاز ارسالی به مشعل بازیافت می شود که این میزان گاز برابر با 20 درصد سوخت پالایشگاه می باشد.

مدیرعامل پالایشگاه خانگیران اضافه کرد: با اجرای این طرح بیش از 80 درصد گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه بازیافت شده و روزانه 200 هزار مترمکعب گاز بازیافت می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح علاوه بر کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی به میزان 40 میلیارد تومان را طی سال در پی خواهد داشت.

حسنی اظهارامیدواری کرد: تلاش این شرکت بتواند ضمن تحقق تولید پایدار با دستیابی به اهداف چشمگیر زیست محیطی وایجاد محیطی سالم موجبات رضایت مندی مردم ومسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم آورده باشد.

این مقام مسئول در پایان به فعالیت این پالایشگاه در خدمت رسانی به هم میهنان در کشور اشاره و یادآور شد: پالایشگاه خانگیران از موقعیت استراتژیک و تعیین کننده ای برخوردار است به طوری که گاز شش استان کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان در شمال شرق کشور را تامین می کند. /س

برچسب ها: گاز ، پالایشگاه ، خانگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.