معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی واحد سنگبری آذرماربل خوی سالانه 20 هزار تن سنگ تزئینی در این واحد فرآوری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اکبر طاهری در آیین افتتاح واحد سنگبری آذرماربل خوی با بیان اینکه زمینه احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی در حال فراهم شدن است، افزود: با راه اندازی واحد مذکور سالانه 20 هزار تن سنگ تزئینی در این واحد فرآوری می شود که ضمن جلوگیری از خروج مواد معدنی خام از استان، اشتغالزایی خوبی نیز ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: امروزه بیشترین ارزش افزوده در حوزه معدن را فرآوری مواد معدنی دارد و امید است با راه اندازی واحدهای فرآوری شاهد شکوفایی بیشتر استان و کشورمان باشیم.

طاهری در ادامه شهرستان خوی را یکی از مناطق مستعد مواد معدنی استان به لحاظ ساختار زمین شناسی آن عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان خوی 51 فقره معدن در حال بهره برداری و 43 معدن در حال اکتشاف دارد.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و پانصد هزار تن مواد معدنی از معادن خوی استخراج می شود، افزود: سنگ آهک، خاک رس، سنگ گچ، نمک، انواع مرمریت، تراورتن، سیلیس، گرافیت و کرومیت از جمله مواد معدنی شهرستان خوی به شمار می روند.

معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ایام ا... دهه مبارکه فجر 7 معدن که مرحله اکتشاف آن تمام شده است، آماده واگذاری می باشد که 3 فقره از این معادن مربوط به شهرستان خوی است.

طاهری یادآور شد: همچنین در ایام دهه فجر 9 معدن در استان به مرحله بهره برداری رسیده است./س

برچسب ها: خوی ، صنعت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.