تیم صبای ایران از چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف الشباب امارات خواهد رفت که سه مهاجم گلزن برزیلی خطرناک ترین بازیکنان تیم اماراتی در برابرصبای ایران خواهند بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان قم، تیم الشباب در سال 1958 در شهر دوبی تاسیس شد، این تیم سه بار درفاصله سال های 90، 95 و 2008 موفق به قهرمانی در لیگ امارات شده و چهار بار نیزامارات کاپ یا همان کاپ امیر امارات را کسب کرده است ، تیم الشباب هم چنین دو باردر سال های 92 و 2011 جام باشگاه های خلیج فارس را کسب کرده است.
تیم الشباب امارات دو بار در جام باشگاه های آسیا در سال های 2009 و 2012 شرکت کرده است که درهر دو مرتبه در مرحله گروهی متوقف شده و در مکان آخر جدول رده بندی گروه خود قرارگرفته است.
الشباب همان تیمی است که بازیکنان بزرگی هم چون علی دایی، جواد کاظمیان،مهرداد میناوند، ایمان مبعلی و مهرداد اولادی از ایران در آن بازی کرده اند.
لیگ قهرمانی کشور امارات با حضور 14 تیم برگزار می شود که هم اکنون تیم الشباب در رده ششم لیگ قرار دارد.
الشباب تاکنون صاحب شش برد، یک تساوی و پنج باخت شده و صاحب 21 گل زده و 19 گل خورده است.
یکی از نقاط قوت تیم اماراتی خط حمله این تیم است که در آن ادگار سیلوای برزیلی 26 ساله با 11 گل زده،عبید حسن 28 ساله با سه گل زده،راشد حسن 21 ساله و ژوسیوفریرا داسیلوا 30 ساله برزیلی با شش گل زده قرار دارند.
به اعتقاد بسیاری ازکارشناسان فوتبال در امارات ادگار سیلوا، ژوسیو فرییرا داسیلو ولوییس انریکه سه بازیکن برزیلی به همراه عیسی عبید و عزیز بیک حیدراف ازبکستانی پنج بازیکن مهم و تاثیرگذار تیم الشباب به شمار می روند.
سرمربی این تیم نیز مارکو پاکوئتا 54 ساله برزیلی مربی اسبق تیم های الشباب امارات، فلامینگوی برزیل،فلومینزه برزیل،الهلال عربستان ،تیم ملی عربستان،الریان قطر و تیم ملی لیبی است.
سیستم بازی این تیم در اکثر بازی ها چهار- چهار- دو است و سرمربی این تیم بیشتر مشی دفاعی و نگاهی نتیجه گرا دارد که از این رو در اکثر بازی های خود پس از پیشی گرفتن از حریف در نیمه های دوم اقدام به تعویض های دفاعی می کند.
البته تیم اماراتی ازتیم های ایرانی هراس بسیاری دارد چرا که این تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا درورزشگاه آزادی متحمل شکست سنگین شش بر یک مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.