در طول 34 سال گذشته بیشترین موفقیت‌ها و پیروزی‌های کسب شده در نظام اسلامی مربوط به عرصه علمی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان امام جمعه زنجان به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تا 10 سال گذشته فقط چهار شرکت در زمینه دانش بیوتکنولوژی فعالیت می‌کردند، این در حالی است که 260 شرکت هم اکنون در اقصی نقاط کشور به پژوهش در این عرصه مشغول هستند.

آیت‌الله خاتمی افزود: بر اساس اطلاعات منتشر شده از ISI تعداد مقالات علمی تولید شده در ایران به 18 هزار و 600 عنوان در سال 2010 می‌رسید و این آمار در سال 2011 به 33 هزار مقاله افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:عرصه علمی کشور با سرعتی که رهبری انتظار داشت، هم اکنون به پیش می‌روند و در تلاش برای دستیابی به آخرین فناوری‌های روز جهان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به رشد مراکز علمی تحصیلات تکمیلی در این استان و سطح کشور اشاره کرد وادامه داد:تداوم علمی رشته‌های مختلف منوط به توسعه سطح کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر از این مقاطع است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تعداد کل قبول شدگان دانشگاه‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع به 92 هزار نفر می رسید، تصریح کرد: این در حالی است که امروز تعداد کل دانشجویان حاضر در شهر زنجان به بیش از 75 هزار نفر می‌رسد.

وی تاکید کرد: دستیابی به آخرین فناوری‌های نانو، هوا و فضا، هسته‌ای، تولید دارو و سایر دانش‌ها در رشته‌های مختلف، اقدامی بزرگ برای حفظ استقلال نظام اسلامی محسوب می‌شود و این همه موفقیت حاصل تلاش روز افزون دانشگاهیان و مجامع علمی به شمار می‌آید.

امام جمعه زنجان در پایان با توصیه به جوانان کشور خاطر نشان کرد: نسل جوان امید کشور است و آینده پر فروغ کشور به دست شما جوانان متدین و متعهد و متخصص رقم خواهد خورد/س

برچسب ها: موفقیت ، زمینه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.