امام راحل بر تفکر وابستگی جنبش‌ها و خیزش‌ها به شرق و غرب خط بطلان کشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان،امام جمعه زنجان در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تحلیل تاریخی شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: تقریبا 120 سال پیش دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود و در راس بلوک غرب تفکر کاپیتالیستی و نظام سرمایه‌داری امریکا و در راس بلوک شرق تفکر سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی قرار داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه روند شکل‌گیری و استمراراین دو نظام حاکم بر جهان تابع مسائلی بود که می‌توان سه مرحله مهم یعنی جنگ، تقسیم و تثبیت را برشمرد، افزود: در مرحله سوم دو قطب قدرت در جهان به حفظ مواضعشان در دنیا تاکید داشتند و سعی می‌کردند کشورهای زیر سلطه خود را از جوانب مختلف مورد حمایت قراردهند،عموما ما با این مرحله بیشتر شناخت و آشنایی داریم.

وی به تفکرات رایج دوران جهان دو قطبی اشاره کرد وادامه داد: جهان دو قطبی در میان اندیشمندان سیاسی و اجتماعی یک تفکر غالب بود و اندیشمندان اجتماعی دوران مذکور بر این باور بودند که هیچ جنبش اجتماعی در جهان بدون حمایت و تکیه بر این دو قطب امکان حیات سیاسی و شکل‌گیری ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مورد ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی در ایران با این طرز تلقی امری محال به حساب می‌آمد و امام خمینی (ره) با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی بر تفکر رایج وابستگی جنبش‌ها و خیزش‌ها به شرق و غرب خط بطلان کشید و بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی را با الگو گرفتن از راه و روش پیامبر و امیر مومنان علی (ع) و ائمه معصومین پایه‌گذاری کرد.

وی به اثرات انقلاب اسلامی بر دنیای سلطه اشاره وخاطر نشان کرد: آثار انقلاب اسلامی در شرایط امروز به چارچوب مرزهای ایران محدود نیست و پیام انقلاب اسلامی از مرزهای دور به گوش می‌رسد/س

برچسب ها: امام ، خط ، بطلان ، شرق ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.