معاونين وزير دفاع با بيان اينکه کل بازار تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران به اندازه نيمي از محصول پرايد در سال است، اظهار داشت: صنعت دفاعي مختص تسليحات نيست بلکه صنعتي براي تمام صنايع کشور است.

https://www.yjc.ir/fa/services/3به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ حميدرضا فرتوک‌زاده در نشست مشترک وزارتخانه‌هاي امور خارجه، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تحت عنوان امنيت ملي و سياست خارجي که صبح امروز در نمايشگاه مصلي تهران برگزار شد، اظهار داشت: سرمايه معنوي ما يکي از بالاترين سرمايه‌هاي ملي محسوب مي‌شود به شرط آنکه فرآيندهاي تبديل براي اين سرمايه به درستي انجام شود.

وي با بيان اينکه سرمايه فکري، سرمايه انساني و سبک زندگي جمهوري اسلامي از کانون‌هاي قدرت ملي کشور محسوب مي‌شوند، افزود: تنها يکي از مولفه‌هاي قدرت، قدرت ابزاري است و وحدت کلمه از ديگر سرمايه‌هاي مهم و اصلي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود.

فرتوک‌زاده با تاکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره خواستار رابطه برد ـ برد و تعامل‌پذيري در منطقه است، تصريح کرد: الگوي هسته‌اي و شبکه‌اي در دهه‌هاي گذشته توانسته است بخشي از قابليت‌هاي بالاقوه دانشي کشور را به سرمايه دانش تبديل کند.

وي افزود: دهه 80 دهه بازآفريني صنايع دفاعي بر اساس مفروضات نبردهاي نوين بوده است.

فرتوک‌زاده با اشاره بر اينکه کل بازار تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران به اندازه نيمي از محصول پرايد در سال است، اظهار داشت: صنعت دفاعي مختص تسليحات نيست بلکه صنعتي براي تمام صنايع کشور است.

وي يکي از چالش‌هاي بزرگ کشور را تبادلات تکنيکي از سرمايه لازم به لحاظ اطمينان از توازن رابطه با حداکثر‌سازي جذب دانايي و پيشبرد فناوري و توسعه آن در کشور دانست و تصريح كرد: به ازاي انتقال انبوهي از سخت‌افزارها و تجهيزات در قالب پروژه‌هاي گوناگون به داخل کشور سرمايه تکنيکي لازم در کشور شکل نگرفته است.

فرتوک‌زاده در پايان خاطر‌نشان کرد: ودجا به عنوان يکي از ذخاير مهم تکنيکي کشور تلقي و نقش مهم و برجسته‌اي را ايفا کند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تکنیکی ، ودجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار