رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: با مصرف گسترده غذاهای آماده بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی در جامعه افزایش یافته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی حسینی‌نژادمحبی در مراسم افتتاح جشنواره غذاهای سنتی و بومی در روستای نیگنان بشرویه اظهار داشت: طی دهه‌های اخیر شیوه زندگی افراد تغییر پیدا کرده و وضع سلامت مردم را دست‌خوش دگرگونی کرده است.

وی ادامه داد: شیوه‌های جدید زندگی و تغییر سنت‌های گذشته منجر به تغییر در الگوهای غذایی و مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها، دریافت چربی‌ها و کاهش مصرف سبزی و میوه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه تصریح کرد: در گذشته زنان خانه‌دار علاوه بر استفاده از مواد اولیه سالم و تازه وقت بیشتری برای طبخ و تهیه غذا صرف می‌کردند و تمام اعضای خانواده با نشستن بر سر سفره از نظر بعد روانی نیز تامین می‌شدند.

حسینی‌نژاد‌محبی افزود: اما امروزه زن و مرد در خانواده شاغل بوده و به دلیل کمبود وقت به مصرف غذاهای فریز شده و غذاهای آماده و فست‌فودها گرایش پیدا کرده‌اند و کمتر به هنگام صرف غذا دور هم جمع می‌شوند.

وی متذکر شد: با مصرف گسترده غذاهای آماده بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی افزایش یافته و عدم توجه به این عادات غذایی و تغذیه ناسالم اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان می‌گذارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه تاکید کرد: با وجود این شرایط ترویج الگوی صحیح تغذیه سالم و مصرف غذاهای سنتی و بومی و جایگزینی آنها به جای غذاهای آماده و فست‌فودها ضروری است.

حسینی‌نژاد‌محبی اذعان داشت: در این جشنواره انواع غذاهای سنتی و بومی، نان‌های محلی، انواع شیرینی و ترشی به نمایش گذاشته شده است./س

برچسب ها: غذا ، بیماری ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.