رئيس پژوهشکده حمل و نقل گفت: براي نخستين بار در کشور، با استفاده از سيستم ناوبري ماهواره اي، مسير هواپيمايي جنوب به شمال غرب کشور، 35 دقيقه کاهش يافت.


محمود عامري رئيس پژوهشکده حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشکده حمل و نقل با انجام پژوهش هاي گسترده در بخش توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل اقدام به طراحي سيستم ناوبري جديد کرده که براساس آن مسيرهاي نشست و برخاست هواپيما طراحي مي شود.
وي افزود: از طريق سيستم ناوبري جديد و طراحي مسيرهاي تازه هواپيمايي ميزان مصرف سوخت، آلاينده ها و زمان پرواز کاهش مي يابد.
وي با اشاره به مسير جنوب به شمال غرب کشور که از طريق سيستم باربري جديد، 35 دقيقه در پروازهاي هوايي کاهش يافته، اظهار داشت: يکي از چالش هاي شرکت هواپيمايي در دنيا کاهش طول مسير پرواز با طراحي مسيرهاي جديد پروازي است.
وي گفت: پژوهش ها و تحقيقات صورت گرفته در پژوهشکده حمل و نقل بسياري از نيازهاي حمل و نقل کشور را مرتفع کرده و در توسعه زيرساخت ها بسيار موثر بوده است.
                                                     
رئيس پژوهشکده حمل و نقل با اشاره به اهميت تحقيقات پژوهشکده در توسعه حمل و نقل گفت: به منظور تبادل دانش و ارائه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي پژوهشکده حمل و نقل، 24 و 25 بهمن ماه سال جاري، همايشي در دانشگاه علم و صنعت برگزار مي شود.
وي افزود: محور اين همايش، ارائه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي در حمل و نقل جاده اي، ريلي، هوايي و دريايي است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار