رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه در ديدار رييس و اساتيد الازهر مسائل مهم منطقه و جهان اسلام را مورد بررسي و تبادل نظر قرار داديم، اظهار داشت: براي اصلاح وضع جهان و منطقه ديدگاه هاي مشترك و نزديكي با يكديگر داريم.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ محمود احمدي نژاد عصر امروز (سه شنبه) به وقت محلي پس از ديدار با رييس و اساتيد برجسته دانشگاه الازهر مصر در جمع خبرنگاران تصريح کرد: ايران و مصر جايگاه مهم و حساسي در تاريخ دارند و دو كشور از ساليان دور ديار فرهنگ و تمدن بوده اند.

وي با اشاره به اينکه سهم ملت مصر در توليد تمدن بشري بسيار ارزشمند است، گفت: دو ملت ايران و مصر در طول تاريخ از سنت ها، ارتباطات و اشتراکات عميق فرهنگي گسترده اي برخوردار بوده اند و امروز دو ملت در آستانه پيشرفت هاي بزرگ و رسيدن به جايگاه شايسته خود قرار دارند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اگر ايران و مصر در كنار هم قرار گيرند، نه تنها به نفع دو ملت خواهد بود، بلكه تمام جهان از آن سود خواهند برد.

رييس جمهور اظهار داشت: در جريان اين سفر، علاوه بر شركت در نشست سران سازمان همكاري هاي اسلامي، راههاي گسترش روابط دو كشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهيم داد.

احمدي‌نژاد با اظهار خوشحالي از بازديد دانشگاه شريف الازهر تصريح کرد: در اين بازديد با رييس و اساتيد و بزرگان علمي الازهر در فضايي علمي و صميمي گفتگو و مسائل مهم منطقه و جهان اسلام را مورد بررسي قرار داديم و خوشبختانه براي اصلاح جهان و منطقه ديدگاههاي مشترك و نزديكي با يكديگر داريم.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: در جريان اين نشست تفاهم كرديم كه ارتباطات خود را براي همكاري هاي هر چه بيشتر دو کشور در زمينه هاي علمي و فرهنگي گسترش دهيم و از علماي الازهر براي سفر به ايران دعوت شد كه ايشان نيز اين دعوت را پذيرفتند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز از ايران آمده‌ام كه بگويم ملت مصر در قلب ايرانيان جاي دارند و ملت ايران پيشرفت، استقلال و اقتدار مصر را پيشرفت و اقتدار خود مي داند و اميدواريم اين سفر سرآغازي جديد براي همبستگي هاي بيشتر دو ملت باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: احمدی نژاد ، الازهر ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار