معاون شيخ الازهر در کنفرانس خبري مشترک با رئيس جمهور ايران، خواستار تقويت روابط با ايران شد، و با هر اقدامی که وجهۀ ایران را خدشه دار کند مخالفت کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، الجزیره در خبری فوری اعلام کرد معاون شیخ الازهر در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور ایران، خواستار تقویت روابط با ایران شد.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و شیخ احمد طیب شیخ الازهر امروز در الازهر دیدار و گفتگو کردند.

حضور آقای احمدی نژاد در الازهر بااستقبال چشمگیر رسانه ها و خبرنگاران و عکاسان مصری و نیز نمایندگی رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی مواجه شد.

رییس جمهور کشورمان سخنان خود در این کنفرانس را با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر پیامبر (ص) و خاندان آن حضرت آغاز کرد و در ادامه گفت: دو ملت ایران و مصر روابط تاریخی نزدیکی با هم داشته اند و در این سفر هم در دیدار با مسئولان مصری، درخصوص گسترش روابط دوجانبه گفتگو کردیم.

ود در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در الازهر تاکید کرد مصر سرزمین فرهنگ است و تاکید کرد ملتهای مصر و ایران در طول تاریخ ارتباطات فرهنگی زیادی با یکدیگر داشته اند.وی افزود با مسئولان مصری درباره توسعه روابط دو کشور گفتگو کردیم.

احمدی نژاد همچنین مذاکرات خود با محمد مرسی رییس جمهور مصر را مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: دیدگاه های ما و رییس جمهور مصر، همسو و در یک راستا است.

پس از سخنان رییس جمهور کشورمان، معاون شیخ الازهر نیز در سخنان کوتاهی، استقبال شیخ الازهر از دکتر احمدی نژاد را گرم و صمیمانه توصیف کرد و گفت: جناب شیخ احمد الطیب (شیخ الازهر) تاکید کرد که با هر سخن و اقدامی که وجهۀ ایران را خدشه دار کند، مخالف است.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در جمع استادان و علمای برجسته الازهر حضور یافت و در نشستی با آنان گفتگو کرد.

رییس جمهور و شیخ الازهر قبل از ورود به محل نشست، در جمع خبرنگاران و عکاسان حاضر شدند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران پس از دیدار با شیخ الازهر از علمای مصر خواست به ایران سفر کنند.
برچسب ها: شیخ الازهر ، ایران ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار