سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه عصر امروز کمیسیون، بررسی وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور و همچنین تهیه برآورد امنیتی اطلاعاتی انتخابات 92 برای مقابله با فتنه‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سید حسین نقوی حسینی" نماینده مردم ورامین در مجلس به بررسی مصوبات و مباحث امروز جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز(سه‌شنبه) شرایط و وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور و شرایط خانواده آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به شرایط و وضعیت ایرانیان زندانی در کشورهای دیگر ضرورت دارد تا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به طور ویژه به این موضوع بپردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در رابطه با این مسئله افزود: در این راستا کمیته روابط خارجی کمیسیون مسئولیت پیگیری ایرانیان زندانی در کشورهای خارجی را به عهده گرفت و رسیدگی به خانواده آنها در داخل کشور را مورد تاکید قرار داد.

نقوی حسینی تصریح کرد: برگزاری اجلاس ملی خلیج فارس در نیمه دوم اسفندماه به بحث گذاشته شد و مقرر شد که زمان قطعی آن با توجه به شرایط وصول بودجه اعلام گردد.

نماینده مردم ورامین افزود:‌ با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال 92در جلسه امروز «تهیه برآورد امنیتی اطلاعاتی انتخابات 92» در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و بنا گردید که کمیته امنیت کمیسیون با برآورد مستمر امنیتی-اطلاعاتی انتخابات سال 92 به طور مستمر به کمیسیون گزارش نماید تا اقدامات نظارتی لازم جهت تامین امنیت و مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های احتمالی از سوی کمیسیون صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ابعاد برگزاری «همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی» که از طرف فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود مورد بحث قرار گرفت و بنا شد کمیسیون در این رابطه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون از دستاوردهای وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوافضا به‌ویژه آزمایش موشک‌های حمل‌کننده ماهواره و همچنین اعزام موجود زنده به فضا برای اولین‌بار تقدیر و تشکر کرد و حمایت همه‌جانبه خود را از تلاش‌های علمی و تکنولوژیکی آن بویژه در تامین منابع مالی مورد نیاز اعلام کرد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: نقوی ، حسینی ، خلیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار