کشف جسد ريچارد سوم در پارکینگی در انگلستان + عکس

جمجمۀ اي که به همراه ستون فقرات و یک نوک سرنیزه سال گذشته در پارکینگی در شهر لیستر ، انگلستان پیدا شد،متعلق به ريچارد سوم اعلام شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه؛ تحقیقات باستان شناسی یک سال بعد نشان داده است که اسکلت پیدا شده در پارکینگ مذکور قطعا متعلق به ریچارد سوم پادشاه سابق انگلستان است.

محققان DNA اسکلت را با یکی از خویشاوندان او مقایسه کردند و نتیجه آزمایش مثبت بود. خویشاوند ریچارد سوم که یک نجار 55 ساله است پس از 17 نسل به پادشاه سابق بریتانیا می رسد.

ریچارد در سال 1485 در جنگ "بوسورت" در مرکز انگلیس کشته شد. مردی که او را شکست داد "هنریک" از خانواده "تئودور" بود که بعد از او به عنوان هنریک هفتم بر تخت سلطنت انگلیس نشست.

او پدر هنریک هشتم بود که شش زن داشت. این اقدام در انگلیس و مسیحیت اقدامی غیر عادی به شمار می رفت.

او همچنین پدر بزرگ ملکه مشهور الیزابت اول است. ملکه الیزابت هرگز ازدواج نکرده بود و به ملکه دوشیزه مشهور بود.

ریچارد آخرین پادشاه از خانواده سلطنتی پلانتاژنت انگلیس بود که پس از او خاندان "تئودور" با شاه هنریک هفتم به تخت سلطنت رسیدند.

آنگونه که می گویند او 2 برادرزاده اش ، ادوارد پنجم پادشاه 12 ساله و برادر خود ریچارد را به قتل رسانده بود.
این کشتارها که به " کشتار شاهزادگان در قلعه "معروف است از بدترین جرایمی است که به او نسبت داده می شود اما مدارک تاریخی معتبری در این زمینه وجود ندارد.



ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه نویس معروف یک نمایشنامه کامل در مورد ریچارد سوم دارد و او را پادشاهی ظالم توصیف کرده بود. در این نمایشنامه داستان" کشتار شاهزادگان در قلعه " نیز نقل شده است. اما آیا شکسپیر در این نمایشنامه دروغ گفته یا به بیان واقعیت ها پرداخته است؟ می گویند او حتی اگر دروغ گفته باشد حداقل به شکل عمدی دروغ نگفته است. شکسپیر نمایشنامه را بر اساس گفته های کسانی که هم دوره شاه ریچارد سوم بوده اند نوشته و در عین حال معروف بوده است که شکسپیر نسبت به ملکه الیزابت و خاندان " تئودور" که خاندان بعد از "پلانتاژنت " بودند بسیار وفادار بوده است.

برخی می گویند شاه ریچارد قربانی قضاوت مورخین شده است. آنها می گویند این پادشاه از خیلی لحاظ پادشاه خوبی هم بوده است و توانست دست به اصلاحات قضایی گسترده ای بزند و بر اجرای آنها به شدت نظارت کرده بود.



این اما استدلال طرفداران ریچارد سوم آخرین پادشاه از سلسله "پلانتاژنت ها" است که بدینوسیله می خواهند او را بی گناه معرفی کنند.
به هر صورت کشف بقایای جسد او ثابت خواهد کرد که آیا او واقعا گوژپشت بوده است. دشمنان ریچارد سوم می گویند او گوژپشت بود.
برچسب ها: ریچارد سوم ، لیستر ، جسد ، dna
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار