مديرکل دفتر نظارت بر کالاهاي فلزي سازمان حمايت با اشاره به مصوبه اخير قيمت گذاري خودرو گفت: قيمت هاي جديد خودرو تحت عنوان قيمت تجاري به زودي از سوي خودروسازان و سازمان حمايت اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شهرام ميرآخورلو در حاشيه نشست خبري در خصوص مقدمات اجراي مصوبه اخير قيمت گذاري خودرو اظهار داشت: تمام خودروسازان بايد در سازمان حمايت تعهدنامه اي را به منظور رعايت شروط قيد شده در مصوبه را  امضا کنند و پس از آن قيمت هاي تجاري خودرو که حدفاصل قيمت بازار و محاسباتي است را اعلام کنند.
وي ادامه داد: در قيمت هاي ارسالي از سوي خودروسازان برخي قيمت هاي تعيين شده بالاتر از قيمت بازار بود و اين امر مورد تائيد سازمان حمايت قرار نگرفت و قرار شد قيمت هاي جديد به زودي از سوي خودروسازان اعلام شود.
وي در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد خودروسازان اظهار داشت: برنامه توليد از شرکت هاي اخذ شده و اين برنامه ها به صورت ماهانه کنترل مي شود.
وي افزود: همچنين در مصوبه جديد قيمت گذاري 2 بند اجراي احکام وجود دارد که بر مبناي آن اگر سازمان حمايت به اين نتيجه برسد که خودروسازان ظرف 6 ماه نتوانسته اند هر يک از مفاد قيد شده در مصوبه را رعايت کنند مي توانند نسبت به تغيير قيمت ها و برخورد با خودروساز متخلف اقدام کنند.
مديرکل دفتر نظارت بر کالاهاي فلزي سازمان حمايت در پاسخ به اين سوال که چرا قيمت تعيين شده براي محصولات مديران خودرو بالاتر از قيمت بازار است تصريح کرد: در زماني که اين قيمت ها تعيين شد قيمت بازار به طور قطع بالاتر از قيمت هاي تعيين شده کنوني بوده به عنوان مثال زماني که قيمت بازار آزاد خودروي MVM X33 معادل 65 ميليون تومان بود قيمت تجاري آن با 5 درصد پائين تر معادل 63 ميليون تومان تعيين و ابلاغ شد./س
برچسب ها: قیمت ، خودرو ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار